Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PEKA ma już 2 lata!

infotrans
04.07.2016 12:38

Blisko 458 tysięcy użytkowników chętniekorzystających z rozbudowanej i bardzo dobrze ocenianej sieci sprzedaży biletów? tak najkrócej można podsumować drugie urodziny Poznańskiej ElektronicznejKarty Aglomeracyjnej. W piątek, na urodziny PEKI, pierwszych 100 pasażerów wkażdym z 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM przy okazji zakupu biletu mogło liczyćna promocyjny gadżet.

1 lipca 2014 roku zaczęła obowiązywać nowa taryfabiletowa w transporcie publicznym nierozerwalnie związana z uruchomionymwówczas systemem PEKA. Pasażerowie zyskali elastyczną taryfę dającą możliwośćdopasowania długości obowiązywania biletu okresowego do swoich potrzeb oraztPortmonetkę, dzięki której płaci się za przejechane przystanki, a nie czasspędzany w tramwaju lub autobusie.

Z obu propozycji klienci transportu publicznegochętnie korzystają ? w bieżącym roku tPortmonetka cieszy się większympowodzeniem od tradycyjnych biletów czasowych. Pasażerowie doceniają fakt, żeza 10 przystanków opłacanych z tPortmonetki płaci się 2,84 zł (taryfanormalna), gdy najtańszy jednorazowych bilet czasowy na 10 minut kosztuje 3 zł.

Jedną z największych zalet systemu PEKA była takżezdecydowana rozbudowa sieci sprzedaży biletów. Przed 1 lipca 2014r. pasażerowieczęsto skarżyli się na ograniczoną dostępność zakupu biletu na lokalnytransport. System PEKA wpłynął na powstanie dużej i bardzo dobrze ocenianej wbadaniach satysfakcji klienta sieci sprzedaży.

O ile w czerwcu 2014 roku pasażerowie mieli dodyspozycji 14 Punktów Sprzedaży Biletów w których mogli kupić okresowe biletyelektroniczne, dziś takich punktów jest 294! Dziś karty można doładowywać takżew 70 nowoczesnych biletomatach stacjonarnych (w 2014r. ? było ich 50, alemniej zaawansowanych technologicznie) oraz przez Internet.

Rozbudowa i unowocześnienie sieci sprzedażyprzełożyło się na zmianę preferencji klientów co do miejsca zakupu biletu. Oile w maju 2014r. ponad 30 proc. całkowitej sprzedaży odbywało się w POK ZTM, wmaju 2016r. wskaźnik ten wynosił 18 proc. Aż 58 proc. sprzedaży odbywa się wPunktach Sprzedaży Biletów oraz biletomatach, a na zakup biletu lub doładowanietPortmonetki poprzez stronę peka.poznan.pl w maju 2016r. zdecydowało się 17proc. pasażerów.