Pechowy finał przetargu na rozbudowę SDIP w Toruniu
Miasto Toruńw dniu 14 maja ogłosiło przetarg na poprawę infrastruktury przystankówautobusowych poprzez rozbudowę systemu informacji pasażerskiej w czasierzeczywistym oraz modernizację przystanków.
O przetargu można powiedzieć, tyle że był pechowy bo nie dotrwał nawet dootwarcia ofert.
OdwołanieBeesset
Dodatkowo już 22 maja do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołaniezłożone przez jednego z potencjalnych wykonawców – Beesset sp. z o.o. zsiedzibą w Białymstoku. Skarżący podnosił,że opis przedmiotu zamówienia nie został sformułowany w sposób jednoznaczny,zrozumiały i wyczerpujący, uwzględniający wszystkie okoliczności wymagane dlanależytego sporządzenia oferty, a także określenie opisu przedmiotu zamówienianastąpiło w sposób utrudniający uczciwą konkurencję (w tym przypadku zarzutyodwołującego dotyczyły przede wszystkim preferencji przez zamawiającego obecnegoproducenta i dostawcy systemu, tj. GMV). Ponadto, odwołujący miał zastrzeżeniado treści wzoru umowy oraz wyznaczenia przez zamawiającego nierealnego terminuuruchomienia jednego ze stanowisk pilotażowych. W oparciu o tak sformułowanezarzuty skarżący wniósł o zmianę ogłoszenia o zamówieniu oraz treści SIWZ, atakże o przedłużenie terminu składania ofert.
Przesunięcieterminu składania ofert i … unieważnienie przetargu
Niezależnie od odwołania miasto w dalszym ciągu prowadziło postępowanieprzetargowe. Pierwotnie termin otwarcia ofert został wyznaczony na dzień 19czerwca. Wskutek wniesionego odwołania, zamawiający podjął decyzję oprzesunięciu terminu otwarcia ofert na dzień 9 lipca. Jednocześnie miastozamieściło w BIP projekt ogłoszenia dotyczący sprostowania ogłoszenia ozamówieniu. Był on przygotowany do publikacji. I w tym miejscu pojawił sięproblem, bo zamawiający, jak sam tłumaczy – wskutek niezamierzonego błędu, niewysłał rzeczonego projektu do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej. Wkonsekwencji, ogłoszenie nie zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej. W rezultacie zmiana terminu składania ofert stała sięnieskuteczna. Było to obligatoryjną przesłanką do unieważnienia postępowania. Wuzasadnieniu decyzji o unieważnieniu zamawiający wskazał, że był to błąd,którego nie dało się usunąć, a miasto nie mogło zastosować żadnej z procedursanacyjnych. Dodatkowo zamawiający poinformował, że w dniu 8 czerwca KrajowaIzba Odwoławcza wydała wyrok w sprawie odwołania Beesset. Można się tylkodomyślić, że przynajmniej część argumentacji skarżącego została uwzględniona,bowiem zamawiający oświadczył, że zostanie ogłoszone kolejne postępowanie,które będzie uwzględniać w całości treść tego wyroku.
Stan obecny
Przypomnijmy, że Toruń obecnie dysponuje Centralnym SystememZarządzania Flotą iDynamicznej Informacji Pasażerskiej wdrożonym w 2014roku we flocie tramwajów MZK w Toruniu Sp. z o.o. W skład systemu wchodzą:
– autokomputery pokładowe zainstalowane w 51 tramwajach,
– System Centralny do zarządzania flotą taboru komunikacjimiejskiej,
– 67 przystankowych tablic dynamicznej informacji pasażerskiej,
– internetowy serwis Systemu Informacji Pasażerskiej z wyszukiwarkąprzystanków i dynamiczną informacją pasażerską.
Zakresrozbudowy SDIP
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmowałrozbudowę użytkowanego przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu MiastaTorunia, systemu informacji pasażerskiej (Systemu Zarządzania Flotą orazDynamicznej Informacji Pasażerskiej) w czasie rzeczywistym, w ramach któregowykonawca miał rozszerzyć funkcjonalność systemu i przyłączyć flotęautobusową komunikacji miejskiej MZK Toruń Sp.zo.o. wraz zdostawą, montażem i uruchomieniem tablic Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.Na tak opisane zamówienie składać miały się:
– dostawa systemu informacji pasażerskiej wraz z opracowaniemdokumentacji systemu (Systemu Zarządzania Flotą oraz Dynamicznej InformacjiPasażerskiej),
– dostawa, montaż i uruchomienie urządzeń pokładowych w 115autobusach komunikacji miejskiej,
– dostawa, montaż i uruchomienie 115 konsoli kierowcy oraz 51konsoli motorniczych,
– dostawa, montaż i uruchomienie 73 komputerów tablicowych,
– wyposażenie stanowisk dyspozytorskich i stanowisk nadzoru ruchu,
– dostawa, montaż i konfiguracja dedykowanych serwerów,
– opracowanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznychwykonania i odbioru robót w stopniu niezbędnym do dokonania zgłoszenia robótbądź uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, a następnie na podstawieopracowanej dokumentacji projektowej dostawa, montaż iuruchomienie 73tablic informacji pasażerskiej,
– uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji administracyjnych,warunków technicznych, uzgodnień, opinii i zezwoleń niezbędnych do realizacjizamówienia,
– przeprowadzenie szkolenia użytkowników systemu.
„