Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parkowanie w Śródmieściu Warszawy po nowemu. Pilotażowy program

infotrans
05.02.2020 11:30

Dzielnica Śródmieściem.st. Warszawy wprowadza pilotażowy program zmieniający zasady parkowania nawybranych śródmiejskich podwórkach.

Dzięki temu parkowanie stanie się o wiele łatwiejsze dlamieszkańców dzielnicy. Nowe zasady pozwolą też na lepszą ochronę terenówzielonych przed zniszczeniami powodowanymi przez kierowców pozostawiającychsamochody poza wyznaczonymi strefami.

W Śródmieściu brakuje miejsc do parkowania, w związku z czymkierowcy intensywnie szukają wolnej przestrzeni, gdzie mogą zostawić swojesamochody. W grę wchodzi też chęć uniknięcia konieczności płacenia zapozostawienie auta w strefie płatnego parkowania. Osoby przyjezdne częstoparkują samochody na podwórkach, ograniczając dostęp do nich mieszkańcompobliskich budynków. Nierzadko niszczona jest wówczas zieleń, rozjeżdżane sątrawniki, co dodatkowo irytuje mieszkańców i naraża zarządcę terenu na kosztyzwiązane z naprawą uszkodzeń.

By temu zapobiec, Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawywprowadza pilotażowy program zmieniający zasady parkowania na wybranychśródmiejskich podwórkach.

Początkowo będą nimobjęte cztery podwórka, na których wyznaczone zostaną miejsca postojowe –mówi Aleksander Ferens, burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Nie będą one zamykane czy odgradzaneszlabanem. Przy wjazdach ustawione zostaną natomiast znaki zakazu ruchu. Dziękitemu będzie można wystawiać mandaty za niewłaściwe parkowanie – tłumaczyburmistrz Aleksander Ferens.

Możliwość wjazdu i zatrzymania będą mieli natomiastposiadacze bezpłatnych identyfikatorów, które wydawane będą przez lokalneadministracje Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami. Będą je mogli otrzymaćnie tylko mieszkańcy budynków przylegających do objętych pilotażem podwórek,ale też najemcy lokali użytkowych. Dostęp do podwórek, w miarę potrzeb, będąteż mieli dostawcy towarów oraz oczywiście służby ratunkowe i miejskie.

Chcemy, żeby temiejsca były dostępne tylko dla mieszkańców i użytkowników lokali, aby niemusieli zostawiać samochodu gdzieś daleko, ale mogli zaparkować pod budynkiem– podkreśla Daniel Łaga, przewodniczący Komisji Ładu Przestrzennego, OchronyŚrodowiska i Gospodarki Komunalnej Rady Dzielnicy Śródmieście.

Liczymy na współpracęz mieszkańcami, że pomogą nam przygotować te podwórka, ale też wesprą nas wegzekwowaniu tego, by nikt niewłaściwie na nich nie parkował – dodajeDaniel Łaga.

Podwórka wybrane do pilotażu spełniają niezbędne kryteria,czyli nie są wydzierżawione przez podmioty zewnętrzne oraz nie są zagrodzonelub w inny sposób ograniczone przez aktualnych użytkowników.

Zasady korzystania z miejsc postojowych na wyznaczonychpodwórkach i wydawania identyfikatorów określone będą w regulaminie.

Jako rada dzielnicywspieramy pilotażowy program zmieniający zasady parkowania w Śródmieściu i działaniazarządu. Jest to sprawa bardzo ważna dla mieszkańców, ale i dla nas –zapewnia Marcin Rolnik, przewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście m.st.Warszawy.