Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Parking na Młocinach

infotrans
22.01.2017 20:27

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie parkingu P+R Młociny III. Jeszcze w tym roku zaparkują tu pierwsi, przesiadający się do komunikacji miejskiej kierowcy.
Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Delta, która zaprojektuje i wybuduje parking Młociny III. Koszt projektu i budowy to niecałe 3,5 mln zł.
Pierwszym etapem prac ? trwającym 45 dni – będzie stworzenie projektu koncepcyjnego, który będzie musiał uzyskać akceptację ZTM. Projektant przeprowadzi analizy różnych rozwiązań nawierzchni i skonsultuje możliwość ich zastosowania m.in. z Metrem Warszawskim. Będziemy dążyć do takiego rozwiązania stanowisk parkingowych aby nie było potrzebne usuwanie ani jednego drzewa. Jeżeli się to nie uda, to, w miarę możliwości, zostaną one przesadzone na teren Węzła Komunikacyjnego Młociny” – zaznacza ZTM.
Po zatwierdzeniu projektu koncepcyjnego powstanie projekt budowlany. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uzgodnienia i uzyskanie pozwolenia na budowę. Sama budowa zakończy się w grudniu.
Nowy parking powstanie między południowym wejściem do stacji metra, a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza. Będzie to parking naziemny, jednopoziomowy. Znajdzie się na nim ok. 160 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów.
Poza standardowym wyposażeniem takim jak: oświetlenie, monitoring wizyjny, system automatycznego pobierania opłat, biletomatem oraz systemem monitorującym zajętość parkingu, znajdą się tam ekologiczne rozwiązania, które do tej pory nie były stosowane na parkingach przesiadkowych P+R. Wśród miejsc parkingowych dla samochodów znajdą się dwa, na których będzie można ładować samochody elektryczne i hybrydowe. Powstaną również dwa stanowiska do ładowania rowerów elektrycznych. Ponadto pojawią się tam rozwiązanie redukujące koszty eksploatacji parkingu poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej – panele fotowoltaiczne. Wytworzona dzięki nim energia będzie wykorzystywana do oświetlenia parkingu lampami LED.