Pabianice z przetargiem na autobusowy dworzec

infotrans
12.02.2019 09:30

Pabianice będą miały dworzec autobusowy na pętli Waltera-Jankego. Miasto ogłosiło przetarg, a inwestycja ma być realizowana w formie zaprojektuj i wybuduj.

Przedsięwzięcie zyskało dofinansowanie zewnętrzne – w ramach projektu pod nazwą: „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Nowy dworzec ma być oddany pasażerom do użytku w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Jak jest i co się zmieni?

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie dworca autobusowego na pętli Waltera-Jankego wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudową nawierzchni drogowej przystanków dla wsiadających i wysiadających. Teren obejmujący inwestycję nie jest zagospodarowany, znajduje się tam nieuporządkowana zieleń, drzewa oraz chodnik z płyt betonowych prowadzący na pętlę autobusową. Wykonawca, który wygra przetarg będzie musiał w pierwszej kolejności sporządzić dokumentację projektową (tj. projekt koncepcyjny, projekt rozbiórek, projekty wykonawcze i powykonawcze itp.). Ponadto, do zadań wykonawcy należeć będzie uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, opinii, dokumentacji i decyzji administracyjnych niezbędnych dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania do użytkowania dworca.

W ramach zamówienia zostanie rozebrany istniejący obiekt kontenerowy spełniający rolę kasy i zaplecza socjalnego dla kierowców autobusów. Koncepcja dworca autobusowego zakłada budowę budynku przy pętli autobusowej. Budynek ma dzielić się na pomieszczenia przeznaczone dla obsługi pasażerów (poczekalnia, pomieszczenie kasy, WC dostępne dla osób niepełnosprawnych) oraz na pomieszczenia dla obsługi budynku – pomieszczenie socjalne wraz z aneksem kuchennym, toaleta oraz pomieszczenie techniczne.

Budynek ma być zaprojektowany na planie zbliżonym do prostokąta o jednej kondygnacji, bez podpiwniczenia. Będą do niego prowadziły dwa wejścia – jedno główne dla pasażerów oraz dodatkowe dla pracowników obiektu. Wnętrze budynku dworca jak i terenu pętli objęte ma być monitoringiem wizyjnym z podglądem i rejestracją. Głównym założeniem układu funkcjonalno – użytkowego jest połączenie dwóch funkcji budynku – obsługi pasażerów (dworzec autobusowy) oraz zaplecza socjalnego dla kierowców zatrzymujących się na pętli autobusowej.

Ponadto, planowane są również miejsca postojowe w pasie drogowym ul. 20 Stycznia. Zmieni się także nawierzchnia jezdni w okolicy dworca. Obecnie nawierzchnię modernizowanego obszaru stanowi zniszczona nawierzchnia asfaltowa. Przewiduje się zmianę nawierzchni w rejonie przystanków na nawierzchnię betonową. Pojawią się również nowe krawężniki betonowe. Oprócz tego, wykonawca będzie musiał zagospodarować teren elementami małej architektury (ławki, śmietniki, lampy itp.).

Warunki przetargu

Otwarcie ofert zamawiający zaplanował na dzień 20 lutego. Miasto oceni je z uwzględnieniem dwóch kryteriów: ceny (60%), okresu gwarancji jakości (40%).