Oświęcim ogłosił przetarg na SDIP i biletomaty
11 elektronicznych tablic informujących pasażerów komunikacji miejskiej o kursowaniu autobusów oraz trzy biletomaty zostaną umieszczone na przystankach w Oświęcimiu do lata 2021 r. – podał oświęcimski magistrat, który ogłosił przetarg na dostawę urządzeń.
„Dotychczas takich urządzeń w Oświęcimiu nie było. To element szeroko rozumianej poprawy jakości usług komunikacyjnych w mieście. Chcemy, aby pierwsze cztery tablice oraz jeden biletomat stanęły przy głównej ulicy – Dąbrowskiego – jeszcze przed końcem br.” – powiedziała 4 marca rzecznik magistratu Katarzyna Kwiecień.
Rzecznik dodała, że tablice zostaną zainstalowane na newralgicznych przystankach na głównych ulicach, m.in. na Starym Mieście, osiedlu Chemików i przy stacji PKP. Biletomaty staną m.in. na starówce oraz przy dworcu kolejowym.
Zakres zamówienia
Zakup i montaż tablic oraz biletomatów to element wspólnego programu samorządu oraz komunalnego Miejskiego Zakładu Komunikacji, na który partnerzy otrzymali 3,4 mln zł z funduszy UE. Całość przedsięwzięcia zamknie się kwotą 4,7 mln zł.
MZK z tych pieniędzy zakupiło już autobus o napędzie elektrycznym. Do floty przewoźnika dołączy on przed końcem br.
Miasto Oświęcim na ekrany informacji pasażerskiej i biletomaty otrzymało 1,2 mln zł z funduszy UE.
Katarzyna Kwiecień przypomniała, że MZK w ub.r. sfinalizowało już zakup 19 niskopodłogowych autobusów marki Solaris oraz niewielkiego busa. Siedem z nich ma napęd hybrydowy. Pozostałe są napędzane silnikami spalinowymi, które spełniają normy czystości spalin Euro 6. Realizacja umowy zakupowej trwała 2 lata. Inwestycja kosztowała21 mln zł. MZK pozyskał na zakup autobusów blisko 18 mln zł z funduszy unijnych. Resztę wyłożył z własnych pieniędzy.
Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu przewozi rocznie blisko 100 tys. osób. Dysponuje 48 autobusami, które rocznie pokonują 2,4 mln km.
Zakres zamówienia
Oświęcimskie zakupy odbywają się w trybie przetargu nieograniczonego. Zamówienie zostało podzielone na dwie części z czego:
– część 1 – to dostawa z rozmieszczeniem i instalacją tablic informacji pasażerskiej wraz z opracowaniem niezbędnej w tym zakresie dokumentacji,
– część 2 – to dostawa z rozmieszczeniem biletomatów wraz z opracowaniem niezbędnej w tym zakresie dokumentacji.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa z rozmieszczeniem montażem i instalacją fabrycznie nowych 11 sztuk elektronicznych tablic informacji pasażerskiej oraz 3 sztuk biletomatów wraz z dostawą materiałów montażowych i instalacyjnych koniecznych do montażu i oprogramowaniem niezbędnym do integracji z posiadanym przez zamawiającego systemem w celu uruchomienia urządzeń oraz uprzednie opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej w zakresie właściwym przedmiotowi zamówienia. W zakres zamówienia wchodzi również konfiguracja i uruchomienie urządzeń oraz integracja tablic elektronicznych z posiadanym przez MZK systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą firmy PIXEL sp. z o.o. z Bydgoszczy wraz z wykonaniem wszelkich koniecznych w tym zakresie procedur. Ponadto, wykonawca będzie zobowiązany przeprowadzić niezbędne prace budowlane, podłączyć tablice i biletomaty do sieci elektroenergetycznej i uruchomić je zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tury (etapy) realizacji inwestycji
Zamówienie ma być zrealizowane w dwóch turach.
Tura 1 musi zostać zrealizowana do dnia 31 grudnia 2020 roku i obejmuje ona opracowanie dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania wymaganych prawem pozwoleń oraz prawidłowej realizacji prac koniecznych w ramach całości przedmiotu zamówienia – oddzielnie dla każdej części zamówienia, a także – wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie ul. Dąbrowskiego, tj.:
– część 1 zamówienia: dostawa i montaż czterech sztuk tablic elektronicznych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej i dostawą konstrukcji wsporczych oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych na przystankach autobusowych lokalizowanych przy ul. Dąbrowskiego wraz z ich konfiguracją i uruchomieniem oraz integrację z już posiadanym systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą,
– część 2 zamówienia: dostawa i montaż lokalizowanych przy ul. Dąbrowskiego, dwóch sztuk stacjonarnych automatów biletowych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych, a także uruchomieniem.
Tura 2 z kolei musi zostać zrealizowana do końca czerwca 2021 roku i obejmuje realizację przedmiotu zamówienia w zakresie pozostałym względem tury 1 tj.:
– część 1 zamówienia: dostawa i montaż 7 sztuk tablic elektronicznych wraz z ich podłączeniem do sieci elektroenergetycznej i dostawą konstrukcji wsporczych oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych na przystankach autobusowych lokalizowanych przy ul. Powstańców Śląskich, Leszczyńskiej, Śniadeckiego, Słowackiego wraz z ich konfiguracją i uruchomieniem oraz integrację z posiadanym MZK systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą,
– część 2 zamówienia: dostawa i montaż jednego stacjonarnego automatu biletowego wraz z jego podłączeniem do sieci elektroenergetycznej oraz wykonaniem prac i robót montażowych i instalacyjnych oraz uruchomieniem na przystanku autobusowym zlokalizowanym przy ul. Powstańców Śląskich.
Warunki przetargu
Zamawiający zaplanował otwarcie ofert na dzień 6 kwietnia. Kryteria oceny ofert dla obu części przetargu to: cena (60%) oraz okres rękojmi i gwarancji (40%).
„