Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ostrowiec ponawia przetarg na SDIP. Za pierwszym razem było za drogo

infotrans
17.12.2021 19:00
Urzędnikom z Ostrowca Świętokrzyskim nie udało się za pierwszym razem znaleźć wykonawcy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz karty miejskiej w ramach projektu „Ekologiczny Transport Miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim".

Miasto na inwestycję miało przygotowane 3 500 000,00 PLN. Okazało się, że to za mało. Ostrowiec nie załamuje jednak rąk i rusza z drugim przetargiem.

ZA DUŻE OCZEKIWANIA?

W pierwszym podejściu miasto znalazło trzech wykonawców na realizację zadania:

  • R&G PLUS sp. z o. o. – cena 4 486 267,56 PLN,
  • MPTECHNOLOGY sp. z o.o. – cena 4 346 451,00 PLN,
  • PIXEL sp. z o.o. – cena 9 833 850,00 PLN.

Różnica między budżetem zamawiającego, a ceną najtańszej z ofert była zbyt znacząca dla miasta i dlatego urzędnicy postanowili unieważnić przetarg i ponownie szukać oferentów, którzy zaproponują tańsze ceny. Biorąc jednak pod uwagę choćby propozycję firmy PIXEL, oczekiwania miasta mogą nie zostać spełnione.

SDIP I KARTA

6 grudnia miasto ogłosiło ponowny przetarg. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i zbudowanie systemu obejmującego montaż, wdrożenie, testowanie, uruchomienie Systemu Karty Miejskiej, Systemu biletu elektronicznego, Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Nadzoru Ruchu, Systemu Zarządzania Rozkładem Jazdy dla Gminy Ostrowiec Świętokrzyski. Zamówienie będzie przeprowadzane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Inwestycja ma być wykonana w terminie do 330 dni od dnia zawarcia umowy, co oznacza, że zamawiający skrócił termin realizacji zamówienia o 30 dni w stosunku do poprzedniego przetargu. Z pewnością nie wpłynie to pozytywnie na ceny ofert. Urzędnicy chcą, aby przedsięwzięcie było realizowane w trzech etapach.

W ramach etapu I zamawiający wymaga od wykonawcy:

  • zaprojektowania systemów, współdziałających ze sobą podsystemów dotyczących dynamicznej informacji pasażerskiej, biletu elektronicznego oraz centrum zarządzania jako wspomagających funkcjonowanie działalności transportu publicznego kierowanego przez operatora transportu publicznego,
  • wyposażenia w urządzenia 10 sztuk autobusów miejskich będących obecnie w użytkowaniu MZK,
  • wyposażenia serwerowni oraz dyspozytorni operatora transportu publicznego,
  • wyposażenia w urządzenia 9 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich napędzanych silnikiem diesela,
  • wyposażenia w urządzenia 6 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich posiadających silnik hybrydowy,
  • dostawy i montażu 2 kompletnych punktów doładowań biletu elektronicznego,
  • dostawy i montażu 2 stanowisk personalizacji kart,
  • dostawy nośników elektronicznych Systemu Biletu Elektronicznego (5 500 sztuk),
  • dostawy mobilnych urządzeń kontroli biletów (2 komplety),
  • wdrożenia Systemu Zarządzania Rozkładem Jazdy,
  • wdrożenie Systemu Biletu Elektronicznego.

ETAP II i III

Etap II polegać ma na:

  • budowie i uruchomieniu 6 sztuk tablic informacji pasażerskiej wraz z przyłączami energii elektrycznej,
  • wdrożeniu Systemu Nadzoru Ruchu,
  • wdrożeniu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej,
  • dostawie i montażu 2 kompletnych punktów doładowań biletu elektronicznego,
  • dostawie nośników elektronicznych Systemu Biletu Elektronicznego (10 000 sztuk),
  • dostawie mobilnych urządzeń kontroli biletów (1 komplet).

Z kolei w ramach etapu III wykonawca wyposaży w urządzenia 8 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich wyposażonych w silnik elektryczny.

WARUNKI PRZETARGU

Zamawiający tym razem czeka na oferty od wykonawców do dnia 11 stycznia. Kryteria oceny ofert nie zmieniły się i są to: cena (60%), okres gwarancji (40%).