Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Osobowość WTP Przyjazna Pasażerom – nagrody przyznane

infotrans
30.05.2019 11:18

Po raz drugi wręczonezostały nagrody w konkursie Osobowość Warszawskiego Transportu PublicznegoPrzyjazna Pasażerom. Laureatami konkursu zostali pracownicy Miejskich ZakładówAutobusowych, Tramwajów Warszawskich i Metra Warszawskiego.

O jakości warszawskiejkomunikacji miejskiej świadczy nie tylko rozbudowa sieci linii tramwajowych czyzakup nowych autobusów. To przede wszystkim ludzie, którzy tworzą WarszawskiTransport Publiczny. Wszyscy wykonują swoje obowiązki profesjonalnie i zzaangażowaniem, ale są wśród nich osoby, które wyróżniają się swojąsumiennością i postawą wobec warszawiaków. Dziś chcemy je nagrodzić wręczającim tytuły „Osobowości WTP Przyjaznej Pasażerom” – mówi RobertSoszyński, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Pracownicy firm przewozowych WTP to bardzo ważny elementcałego systemu, bo to oni w znacznej mierze mają wpływ na to, jak funkcjonujetransport publiczny w aglomeracji, to dzięki nim tysiące pasażerów codzienniedociera do pracy, do szkoły, na uczelnie, do kina. Ich profesjonalizm tonajlepsza wizytówka WTP, dlatego Zarząd Transportu Miejskiego po raz drugiogłosił konkurs dla etatowych pracowników firm, których pojazdy wożąwarszawiaków po mieście. Mogły wziąć w nim udział osoby wzorowo wykonująceswoje obowiązki związane bezpośrednio z obsługą pasażerów (np. kierowcy, motorniczowie,kierownicy pociągów, dyżurni ruchu).

Kandydatów zgłosili pracodawcy, którzy oceniali szczególneosiągnięcia, dyscyplinę pracy, zaangażowanie, stosunek do pasażerów,współpracowników i przełożonych. Laureatów wybrała Komisja złożona z przedstawicieliZTM i Urzędu m.st. Warszawy, której przewodniczył dyrektor ZTM, Wiesław Witek.

I miejsce w konkursie zajął kierowca MZA Waldemar Kucharski.Co zadecydowało o przyznaniu mu nagrody? To przykład osoby z misją. Stara siękażdy dzień oraz zadanie traktować z należytą dbałością i oddaniem. Z ogromnążyczliwością i szacunkiem odnosi się do pasażerów, ich próśb i problemów. Jegozaangażowanie w projekt Mobilnego Punktu Poradnictwa (autobusu pomocysocjalnej), świadczy o wrażliwości na potrzeby innych ludzi, także tych wtrudnych życiowych sytuacjach. Jest bardzo dobrze postrzegany zarówno przezwolontariuszy obsługujących linię, jak i przez osoby korzystające z tegoprogramu, którzy już od rana wyczekują „swojego kierowcy” (opróczprowadzenia autobusu zawsze znajdzie czas na serdeczny uścisk dłoni,przyjacielską pogawędkę, okazanie troski i podniesienie na duchu). Pan Waldemarjest osobą, dla której ważny jest moralny aspekt współpracy zawodowe – jestoddany, otwarty na kontakt oraz pełny serdeczności, dlatego cieszy się dużym uznaniemwśród współpracowników.

II miejsce przypadło panu Piotrowi Bichcie (TramwajeWarszawskie). Pan Piotr jest osobą lubianą i cenioną zarówno przezwspółpracowników, jak i przełożonych. Każdego dnia pracy doskonale realizujezałożenia WTP w zakresie bezpiecznej, komfortowej i uprzejmej obsługipasażerów. Nie zawahał się też przed niesieniem pomocy, gdy zauważył wpoprzedzającym go tramwaju pasażera tracącego przytomność. Natychmiastpowiadomił o zajściu motorniczego i przystąpił do resuscytacji, prowadząc ją domomentu przywrócenia czynności życiowych. Kiedy wydawało się, żeniebezpieczeństwo zostało zażegnane, pasażer znowu stracił przytomność. Tymrazem pan Piotr prowadził akcję ratunkową aż do przyjazdu PogotowiaRatunkowego. Dzięki jego niezłomnej postawie życie pasażera zostało uratowane

III miejsce zajęła pani Agnieszka Niklewicz (MetroWarszawskie). Jako dyżurna ruchu i stacji kreuje pozytywny wizerunek WTP,profesjonalnie wykonując obowiązki oraz służąc pomocą pasażerom. Przykłademtakiej postawy było zdarzenie mające miejsce na stacji Słodowiec, gdy z powodupozostawionego bagażu pociągi metra kończyły bieg na tej stacji. Na peroniepozostał niewidomy pasażer, który zgłosił się do dyżurnej stacji z prośbą opomoc, gdyż stracił orientację i nie był w stanie kontynuować podróży do domu.Pani Agnieszka zaopiekowała się pasażerem i zobowiązała innego pracownikastacji do zaprowadzenia go na właściwy przystanek komunikacji naziemnej. Popewnym czasie pasażer z tego samego powodu ponownie znalazł się na tej stacjimetra i trafił na dyżur pani Agnieszki, która zorganizowała zastępstwo,osobiście odprowadziła Pasażera i upewniła się, że wsiadł on do właściwegopojazdu.

Laureaci dostali nagrody oraz pamiątkowe statuetki idyplomy. Wyróżnione zostały także wszystkie pozostałe osoby nominowane wkonkursie przez swoich pracodawców – otrzymały dyplomy uznania i pamiątkoweupominki.