Opole po otwarciu ofert na e-bilet, SDIP i system zarządzania flotą
W dniu 23 lipca Opole otworzyło oferty w przetargu na dostawę iwdrożenie systemu wraz z urządzeniami służącego elektronicznej obsłudzepasażerów.
Dwa podmioty chcą wykonać dla Opola to zadanie – są to Pixel iR&G Plus. Niemniej jednak w tym przypadku wymienione spółki nie będą dlasiebie konkurencją. Jest to historyczny moment, bowiem podmioty te złożyłyjedną wspólną ofertę działając jako konsorcjum. Wykonawcy chcą zrealizowaćzamówienie za cenę 16026090,56 PLN brutto w terminie do 30listopada 2019 roku. Ponadto, zaproponowali oni gwarancję na przedmiotzamówienia w okresie 60 miesięcy. Tymczasem miasto chciało przeznaczyć na tozamówienie kwotę 13620300,00 PLN. Brakuje zatem ponad 2 mln PLN.Pozostaje więc czekać jakie kroki podejmie miasto – czy znajdzie brakująceśrodki, czy jednak unieważni przetarg, żeby następnie ogłosić ponowny. Analizująctę drugą opcję Opole z pewnością rozważy fakt, że obecny przetarg zostałogłoszony pod koniec grudnia ubiegłego roku i do otwarcia ofert minęło ponadpół roku. Co więcej, w trakcie postępowania do KIO wpłynęły aż 2 odwołania. Obapochodziły od GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. W tych okolicznościach wprzypadku ponownego przetargu realizacja zamówienia może znacząco odwlec się wczasie. Przypomnijmy jeszcze, że przedsięwzięcie będzie realizowane w ramachszerszego projektu pod nazwą: „Czystakomunikacja publiczna – zwiększenie mobilności mieszkańców AglomeracjiOpolskiej oraz modernizacja infrastruktury towarzyszącej transportowipublicznemu – etap I” oraz „Bezpieczny transport w Opolu”. Wdrażany system mana celu podniesienie jakości życia mieszkańców Opola oraz Aglomeracji Opolskiejpoprzez wprowadzenie nowoczesnego nośnika biletów komunikacji zbiorowej, jakimjest bilet elektroniczny, nowoczesnego systemu zarządzania flotą autobusówopartego o geolokalizację oraz dynamicznej informacji pasażerskiej w czasierzeczywistym.
Elementy systemu
W ujęciu całościowym systemelektronicznej obsługi pasażera będzie się składał z:
– urządzenia wraz z oprogramowaniem,przeznaczonym do obsługi całego systemu,
– 50.000 kart e-bilet,
– sieci sprzedaży, którą tworzyć będąbiletomaty stacjonarne i mobilne, tradycyjne punkty sprzedaży wyposażone wterminale sprzedażowe oraz punkty obsługi klienta, sklep internetowy w wersjistandardowej oraz mobilnej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– e-biletu,
– dynamicznej informacji pasażerskiej,
– oprogramowania służącego doprojektowania i optymalizacji rozkładów jazdy.
Więcej na temat opolskiego systemu elektronicznejobsługi pasażera pisaliśmy tutaj: http://transinfo.pl/opole-czeka-na-oferty-na-sdip-e-bilet-i-system-zarzadzania-flota_more_103208.html
„