Open Payment System na dwóch kolejnych liniach w Łodzi
Open Payment Systemzostanie wprowadzony na kolejnych dwóch liniach. Mennica Polska zdecydowała sięprzetestować system płatności za przejechane przystanki również na liniach nr11A i 11B.
Od 16 września 2017 r. rozwiązanie to sprawdza się naliniach 10A i 10B. Początkowo test OPS na trasie W-Z miał się zakończyć 15września 2018 r. , ale został od wydłużony do końca września 2019 r. Wkrótcerozpocznie się doposażenie pojazdów kursujących na trasie Łódzkiego TramwajuRegionalnego w kasowniki systemu OPS. Mowa o dziewięciu Pesach 122N orazdziesięciu (docelowo piętnastu) wagonach NF6D.
Wprowadzenie OPS na linii 11 ma umożliwić Mennicysprawdzenie, jak płatność za przystanki sprawdza się podczas przesiadki.
Przebieg transakcji w przypadku przesiadki:
1. Bezpośredniopo wejściu do pojazdu, pasażer na ekranie Kasownika wybiera rodzaj taryfy(normalny lub ulgowy)
2. Pasażerzbliża kartę płatniczą do Kasownika (check in) i tym samym rozpoczynanaliczanie opłat za przejazd
3. Przywychodzeniu z pojazdu pasażer zbliża kartę płatniczą do Kasownika i tym samym”wyrejestrowuje się” z systemu (check out)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4. Jeślipasażer w ciągu 15 min od „wyrejestrowania się” z pojazdu na poprzedniej liniiwsiądzie do pojazdu na kolejnej, dowolnej linii oraz zbliży tą samą kartę dokasownika podczas wsiadania i wysiadania, system ostatecznie naliczy opłatętraktując przejazd tymi dwiema liniami jako jedną podróż.
Między 16.09.2017 r. a 16.09.2018 r. pasażerowie linii 10A i10B opłacili w OPS 227005 szt. normalnych przejazdów i 73898 szt. ulgowych.Najbardziej popularne były bilety na przejazd od 2 do 6 przystanków. Napierwszym miejscu uplasowały się bilety na przejazd trzech przystanków, na drugimbilety na przejazd czterech przystanków, na trzecim na przejazd dwóch i pięciuprzystanków.
W system OPS wyposażone są 22 Pesy Swing. W sumie zamontowano w nich 132 urządzenia.Tramwaje te zatrzymują się na 33 przystankach (w jedną stronę) na trasie W-Z.
„