Olsztyn chce wspólnego biletu. Przetarg na analizę
Olsztyn w pierwszym podejściu do wspólnego systemu biletowegodla komunikacji miejskiej i kolei w aglomeracji.
10 listopada miasto opublikowało zamówienie na wykonanie opracowaniapn. Analiza uwarunkowań wprowadzenia systemu pn. „Bilet aglomeracyjny MOFOlsztyna” oraz opracowanie modelu jego realizacji.
Zakres prac
Celem opracowania jest wykonanie analizy uwarunkowaństrategicznych, planistycznych, prawnych, organizacyjnych i finansowychwprowadzenia jednolitego systemu poboru opłat za przewozy w transporciepublicznym oraz jednolitej informacji pasażerskiej na obszarze MOF Olsztyna,tj. gmin Barczewo, Dywity, Gietrzwałd, Jonkowo, Olsztyn, Purda, Stawiguda, atakże opracowania modelu organizacji i eksploatacji tego systemu oraz rozwiązańw zakresie rozliczeń pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego wdrażającymisystem a przewoźnikami/operatorami transportu.
Realizacja tego przedsięwzięcia ma ułatwić podróżowanie naobszarze MOF Olsztyna różnymi środkami transportu publicznego dzięki „bezszwowemu”połączeniu taryf i systemów sprzedaży. Docelowo planowanie podróży powinno byćdzięki niemu ograniczone do wskazania punktu jej rozpoczęcia i zakończenia, akoszt i rodzaj biletu byłby ustalany przez system, który jednocześnieumożliwiałby jego zakup (przede wszystkim przez elektroniczną platformęsprzedaży).
Wykonawca opracowania powinien przedstawić kilka wariantówmodelu zarządzania systemem, ale nie mniej niż trzy. Jeden z nich musi przy tymobejmować włączenie kolei aglomeracyjnej. To 3 warianty modelu zarządzaniasystemem, min. 3 warianty możliwych funkcjonalności systemu oraz min. 3 wariantysystemu finansowania.
Ww. analiza oraz model eksploatacji systemu musząuwzględniać możliwość współdziałania systemu z obecnymi systemami wspierającymiświadczenie usług publicznego transportu zbiorowego, systemami mobilnościwspółdzielonej funkcjonującymi na obszarze MOF Olsztyna, a także kompatybilnośćz istniejącą infrastrukturą.
Trzy etapy
Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31maja 2021 r., w tym uwzględniono trzy etapy:
-
Przedstawienie Zamawiającemu analizy uwarunkowań prawnychwyboru modelu zarządzania systemem – 16 grudnia 2020 r.
-
Przeprowadzenie konsultacji z interesariuszami dokumentu –26 lutego 2021 r.
-
Przedłożenie Zamawiającemu końcowej wersji dokumentu – 31maja 2021 r.
Termin składania ofert wyznaczono na 23 listopada.
Olsztyn wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie dwóchkryteriów:
-
Cena – waga 60%
-
Doświadczenie – waga40%
Kryterium „doświadczenie” będzie rozumiane jakodoświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji przedmiotowego zamówienia. Miasto chce tak to ocenić:
osoba radcy/adwokata wskazana do realizacji przedmiotuzamówienia w załączniku nr 4 wykonała opinie/ekspertyzy prawne w zakresiezbiorowego transportu zbiorowego dla potrzeb jst:
-
2 opinie/ekspertyzy – 5 pkt;
-
3-5 opinii/ekspertyz – 10 pkt;
-
6-10 opinii/ekspertyz – 20 pkt.
osoba analityka finansowego wskazana do realizacjiprzedmiotu zamówienia w załączniku nr 4 wykonała analizy finansowe dotycząceintegracji taryfowo-biletowej i organizacyjnej w przewozach pasażerskich:
-
2 analizy – 5 pkt;
-
3-5 analiz – 10 pkt;
-
6-10 analiz – 20 pkt.
Razem można w tym kryterium zabrać maks. 40 pkt.