Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od soboty łodzianie pojadą przebudowaną trasą W-Z

infotrans
30.10.2015 19:40

Zakończenie modernizacji trasy W-Z zapowiedziała w piątekprezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Ruch na jednej z najważniejszych arterii Łodzi- po trwającej dwa lata przebudowie – przywrócony zostanie w sobotę. Kosztinwestycji to 747 mln zł. 

W sobotę o godz. 4.44 z przystanku na Retkini wyruszypierwszy tramwaj na Olechów. O godz. 6.00 ruszą również wszystkie pasyumożliwiające komunikację samochodową. To największa w czasach współczesnychinwestycja w naszym mieście” ? podkreśliła prezydent Łodzi, która w piątekspotkała się z łodzianami na nowym dworcu przesiadkowym w al. Mickiewicza.

Zdanowska dodała, że w trakcie dwuletniej przebudowy trasyW-Z powstało siedem zintegrowanych przystanków komunikacji miejskiej, 17kilometrów nowych torów, dzięki którym połączenie tramwajowe zyskało osiedleOlechów. Inwestycja objęła także przeszło 200 skrzyżowań podłączonych docentralnego systemu sterowania ruchem, nową infrastrukturę rowerową, likwidacjęprzejść podziemnych, montaż wind.

„Chcę uprzedzić, że w ciągu pierwszego miesiąca niewszystko będzie funkcjonować idealnie. Ten czas potrzebny jest na skalibrowaniesystemu sterowania ruchem. Na pewno będzie wiele potknięć, za co z góryprzepraszam” – zaznaczyła prezydent.

Zdanowska uprzedziła, że na poboczach trasy wciąż prowadzonebędą prace, spowodowane tym, że w trakcie realizacji projekt zostałrozszerzony, m.in. o przebudowę placu przed Urzędem Marszałkowskim i nowenawierzchnie drogowe.

Zgodnie z planami miejskiego przewoźnika, linię tramwajowąna trasie W-Z mają obsługiwać nowe składy SWING produkcji bydgoskich zakładówPESA. 22 pojazdy miały dotrzeć do Łodzi na otwarcie trasy, jednak – wedługZdanowskiej – producent ma lekkie opóźnienie i obiecuje dostarczyć je wgrudniu.

„Wartość podstawowa inwestycji to 747 mln zł, z czegodofinansowanie z UE wyniosło 532 mln zł. Prace dodatkowe przy przebudowie trasykosztowały ok. 25 mln zł i zostały sfinansowane przez miasto” ?poinformował dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita.

Modernizacja trasy W-Z – która jest jedną z najważniejszychdla komunikacji w Łodzi arterii, łączącą dwa duże osiedla: Retkinię i Olechów -objęła m.in. budowę ponad 17 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterechpunktów przesiadkowych. Jeden z nich (przy DH „Central”) tonowoczesny dworzec z czterema peronami, który łączy linie Łódzkiego TramwajuRegionalnego (północ-południe) z trasą wschód-zachód.

Linia tramwajowa w kierunku wschodnim została wydłużona o 4km, dzięki czemu powstało nowe połączenie z Olechowem. W ramach przebudowy natrasie powstały m.in. tunel dla samochodów, ścieżki rowerowe i bezkolizyjneskrzyżowania.

PAP