Od 1 sierpnia tańsze bilety dla posiadaczy Karty Krakowskiej

infotrans
31.07.2018 13:09

Praca na dwie zmiany,od godz. 6.00 do 22.00, ok. 35 osób na jednej zmianie – tak funkcjonuje zespółw Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym SA w Krakowie, który od 2 lipcazajmuje się rozpatrywaniem wniosków mieszkańców i podatników o Kartę Krakowską.

Tam również odbywa się drukowanie plastikowych nośnikówKarty Krakowskiej, nadawanie uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach,np. Krakowskiej Karcie Miejskiej, oraz przygotowywanie ich do wysyłki. Każdegodnia weryfikowanych jest ok. 2 tys. wniosków.

Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wnioskumogą liczyć na pomoc specjalnie uruchomionej infolinii. Telefony mieszkańców odponiedziałku do piątku, w godz. 8.00-20.00 odbiera sześć osób. Każdego dniajest to ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących. Wpiątek, 27 lipca, rozmów wychodzących było jeszcze więcej, bo prawie 500. Jakwynika ze statystyk w ok. 70 proc. przypadków czas oczekiwania na rozmowęwyniósł tego dnia mniej niż jedną minutę.

Zespół zajmujący się reklamacjami stara się na bieżącopomagać tym osobom, których wnioski nie zostały jeszcze pozytywniezweryfikowane. Dzieje się tak z powodu błędów popełnianych podczas wypełnianiawniosku.

Najczęstsze błędy to:

nieprawidłowe zdjęcie (m.in. zdjęcia grupowe, z zasłoniętątwarzą, zdjęcie w ciemnych okularach, zdjęcie flagi klubu sportowego, zdjęciazwierząt)

błędny adres e-mail

nieprawidłowy PESEL

brak zgody na przetwarzanie danych osobowych

Okazuje się, że błędy najczęściej popełniają osoby, któreskładają wnioski papierowe. Potwierdzają to statystyki, reklamacje dotycząbowiem ok. 7 proc. wniosków składanych w wersji papierowej.

Do 31 lipca zostało już złożonych ponad 62 000 wniosków, codotyczy ok. 75 000 mieszkańców, w tym dzieci (wniosek o Kartę Krakowskąskładają osoby dorosłe, ale mogą do niego dołączyć dzieci, które nie skoczyły18 lat). Osoby, które posiadają już uprawnienia wynikające z Karty Krakowskiejod 1 sierpnia będą mogły kupić tańsze bilety.

Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowychnormalnych i ulgowych na jedną linię, dwie linie, całą sieć w strefie I (miastoKraków) oraz biletu semestralnego. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszybilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na trzy miesiące. Aby zwrócić na touwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej KartyMiejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnioneinnym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie będzie o tymtakże informował mieszkańców specjalny napis.

Osoby, które wybrały wersję mobilną Karty Krakowskiej będąkupować bilet logując się na stronie internetowej kk.krakow.pl. Po zalogowaniuwystarczy wybrać zakładkę „Bilety”, a następnie „Zakup biletów”. Po wyborzerodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia,które pojawiają się na ekranie. Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszczetylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconegobiletu z tym urządzeniem. Od tego momentu to smartfon staje się nośnikiembiletu okresowego. Podczas kontroli wystarczy zalogować się w telefonie naswoje konto i wybrać opcję „Kontrola biletów”. Wkrótce wersja mobilna KartyKrakowskiej będzie dostępna w formie aplikacji.

Szczegółowe instrukcje zakupu biletów w automatach i wwersji mobilnej znajdą się m.in. na stronie internetowej www.kk.krakow.pl .

{https://www.youtube.com/watch?v=X_cQspRflQU}

{https://www.youtube.com/watch?v=xbz_xM13nfA}