Nowy układ linii w Olsztynie

infotrans
08.01.2016 10:26

Od 1 stycznia 2016 roku wdrożony został nowy układkomunikacyjny Olsztyna. Pasażerów komunikacji miejskiej czekają liczne zmiany,które w efekcie mają usprawnić funkcjonowanie oraz podnieść jakość komunikacjimiejskiej w mieście.

Od początku 2016 roku kursują już wszystkie trzy linietramwajowe (1, 2 i 3), 33 dzienne linie autobusowe ponumerowane od 101 do309 oraz dwie linie nocne N01 i N02.

Nowy układ komunikacyjny zakłada m.in.:

? zwiększenieczęstotliwości kursowania większości linii autobusowych – pojazdy będą jeździły co 15 minut wgodzinach szczytów komunikacyjnych w dni robocze oraz w dni robocze wolne odnauki szkolnej;

? zwiększenieczęstotliwości kursowania w godzinach wieczornych w dni robocze i dni roboczewolne od nauki szkolnej;

? więcej kursówrealizowanych w dni świąteczne;

? więcej kursówlinii autobusowych do wybranych osiedli do których nie dotrą linie tramwajowe;

Więcej kursów pojazdami komunikacji miejskiej jestrealizowanych m.in. na odcinkach: ul. Witosa?Śródmieście; ul.Wilczyńskiego?Dworzec Główny/osiedle Podleśna; Gutkowo?Śródmieście;Dajtki?Śródmieście; ul. Wilczyńskiego?ul. Żołnierska; al. WojskaPolskiego?Śródmieście/Kormoran/Jaroty; ul. Wilczyńskiego?Stary Dwór; osiedleMazurskie?Śródmieście; osiedle Podleśna?Kortowo; ul. Lubelska?Dworzec Główny/Śródmieścieoraz wielu innych.

Ponadto autobusy komunikacji miejskiej regularnie kursują po ulicach, które dotychczas nie były objęte zasięgiem olsztyńskiejkomunikacji miejskiej: Artyleryjska, Bukowskiego, Płoskiego.

Pasażerowie, którzy w wyniku wprowadzanych zmian tracąswoje bezpośrednie połączenia, dzięki wysokim częstotliwościom kursowania liniitramwajowych, wyższym częstotliwościom kursowania linii autobusowych,utworzeniu wygodnych punktów przesiadkowych takich jak ?Galeria Warmińska? naul. Sikorskiego, ?Centrum? na al. Piłsudskiego czy ?Filharmonia? i ?SkwerWakara? na ul. Kościuszki oraz wprowadzonej 1 listopada 2015 roku nowej taryfieprzewozowej nie muszą obawiać znacznego pogorszenia komfortu podróży aniwzrostu kosztów. Cena normalnego biletu okresowegomiesięcznego lub 30-dniowego została zmniejszona z 110 zł na 88 zł, a z koleicena biletu ulgowego z 55 zł na 44 zł. Wprowadzone zostały także bilety 30-,45- oraz 90-minutowe.

Nowością w olsztyńskiej komunikacji miejskiej są takżeautobusowe linie dowozowe do tramwajów oznaczone numerami od 201 do 205. Liniedowozowe służą przede wszystkim mieszkańcom Jarot, osiedla Generałów,Pieczewa i Nagórek w sprawniejszym dotarciu do tramwajów oraz powrocie do domówpo przyjeździe tramwajem np. ze Śródmieścia lub Dworca Głównego do przystankówprzesiadkowych zlokalizowanych w południowej części Olsztyna. Warto równieżzwrócić uwagę, że żadne z osiedli tj. Nagórki, Pieczewo, Jaroty czy Generałównie zostało pozbawione bezpośrednich połączeń autobusowych z centrum Olsztynaczy Dworcem Głównym. Pasażerowie podróżujący z południowych dzielnic w kierunkuŚródmieścia i dworca mają możliwość wyboru pomiędzy liniami tramwajowymii autobusowymi.

NOWY UKŁAD KOMUNIKACYJNY W LICZBACH:

? 3 linietramwajowe

? 35 liniiautobusowych

? ok. 27 500kilometrów realizowanych przez wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej w ciągujednego, przeciętnego dnia roboczego

? ok. 8 700 000kilometrów realizowanych przez wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej w ciąguroku

? docelowo 168pojazdów w ruchu (156 autobusów i 12 tramwajów)

SCHEMAT NOWEGO UKŁADU LINII