Nowości w aplikacji mobilnej moBilet

infotrans
06.02.2017 08:56

W Szczcinie każdego miesiąca przybywa użytkowników aplikacji mobilnych do zakupu biletów komunikacji miejskiej. Tylko od początku roku z wersji dedykowanej Szczecinowi korzystało prawie 80 tys. osób. Dla porównania w styczniu 2016 r. było ich około 48 tys. W lutym elektronicznej formie biletu pojawiły się nowości. 

Za pomocą aplikacji mobilnych można zakupić wszystkie bilety, od lutego w moBilet także jako bilet okresowy.

Korzystanie ze SkyCash i moBilet jest łatwe, dlatego ilość użytkowników w całej Polsce stale rośnie. W ciągu 2016 r. 240 tys. osób zakupiło łącznie prawie 1 mln biletów. Aplikacje dają możliwość opłaty także za parking.  

W Szczecinie są oczywiście nadal inne rozwiązania pozwalające pasażerom przygotować się do podróży. Bilet można zakupić także w większości pojazdów, w 350 punktach ? kioskach, Żabkach itd., w 12 kasach biletowych i infokioskach ? biletomatach stacjonarnych. W tej chwili na terenie gminy działa 35 automatów na zakupu biletów. Umiejscowione są w najważniejszych punktach w mieście, przy szpitalach czy węzłach przesiadkowych, często na wyraźną prośbę mieszkańców. 

Jedną z możliwości podróżowania komunikacją miejską po Szczecinie jest posiadanie biletu okresowego. W ciągu ostatnich taryfa się rozwinęła i została dostosowana do potrzeb pasażerów. Pojawił się bilet seniora, bilet aktywizujący bezrobotnych, czy też bilety rodzinne, w tym bilet za 1 zł. Nadal funkcjonuje stara wersja papierowa biletów okresowych, a od 2011 r. bilet okresowy można również doładować na Szczecińską Kartę Aglomeracyjną. Szczecin namawia pasażerów na skorzystanie także z tej formy biletu okresowego, ponieważ w przypadku kradzieży, zagubienia czy zniszczenia karty można wyrobić duplikat karty SKA wraz z pełną zawartością.