Nowi kontrolerzy w Krakowie
Od 1 lutego pasażerowie mogą spotkać w krakowskiej komunikacjimiejskiej kontrolerów ubranych w służbowe stroje i wyposażonych w nowoczesneczytniki z GPS. Pierwszy zespół kontrolerski wyruszył do pracy po godziniepiątej rano. Tylko 50 kontrolerów jest rozpoznawalnych, pozostali pracują wcywilnych ubiorach.
Tuż po godzinie 12 w pojazdach komunikacji miejskiejsprawdzało bilety 40 osób, ale ta liczba zmieniała się w zależności od porydnia. Kontrolerzy pracują na tzw. trzy zmiany, także w godzinach nocnych. Wsumie jest ich w Krakowie 170.
Ważną informacją dla pasażerów jest zmiana lokalizacjipunktu obsługi, w którym można załatwić wszystkie sprawy dotyczące np.reklamacji wezwania do zapłaty, ewentualnej skargi na kontrolera lub innychspraw. Punkt został przeniesiony z ul. Wawrzyńca na ul. Wileńską 2A (przecznicaod al. 29 Listopada). Jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach:poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki godz. 8-16 oraz w środy godz. 10-18.Dodatkowe informacje można też uzyskać pod numerem telefonu: 12 306 77 11.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podstawą do tych wszystkich zmian jest umowa podpisanamiędzy ZIKiT a firmą Renoma, wyłonioną w przetargu. Pracownicy tej firmykontrolują bilety a także rozpatrują odwołania. Jeżeli pasażer nie będzie sięzgadzał z rozstrzygnięciem, ma także prawo skierowania odwołania do ZIKiT-u.Ponadto ZIKiT zajmie się kontrolą pracy firmy, szczególnie na początku jejdziałalności.