Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe zasady współpracy dotyczącej stołecznych biletomatów

infotrans
06.12.2017 13:30

Zarząd TransportuMiejskiego ogłosił nowe zasady współpracy z firmami, które chcą uruchomićstacjonarne biletomaty.

Niezbędne będzie jednak spełnienie wymogów formalnych itechnicznych. To kolejny krok ZTM w powiększaniu sieci sprzedaży biletów, takaby były one jeszcze dostępniejsze dla pasażerów.

Nawiązanie współpracy z ZTM będzie możliwe dla każdegopodmiotu zainteresowanego uczestnictwem w systemie otwartym, akceptującegotreść umowy oraz spełniającego wymagania w zakresie funkcjonalnościstacjonarnych automatów biletowych. Biletomaty mają umożliwiać sprzedaż ciągłąprzez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia, a także zapis na karciezbliżeniowej biletów zakupionych przez internet. Urządzenia te muszą najpierwuzyskać pozytywną opinię ZTM, będącą efektem maksymalnie 10-dniowych testówfunkcjonalno-technicznych.

Każda firma, z którym Zarząd Transportu Miejskiego zdecydujesię podpisać umowę, będzie musiała dostarczyć, ustawić i zainstalować na własnykoszt co najmniej 30 biletomatów we wskazanych przez siebie lokalizacjach, uruchomićsprzedaż w okresie maksymalnie do roku od zawarcia kontraktu, a także m.in.prowadzić bieżącą eksploatację i serwis tych automatów.

Obecnie sieć sprzedaży biletów ZTM to m.in. ponad 4 tys.punktów sprzedaży, 21 Punktów Obsługi Pasażerów, ponad 600 biletomatówstacjonarnych i ponad 1800 mobilnych/pojazdowych. Z urządzeń stacjonarnychkorzysta ok. 35% pasażerów kupujących bilety czasowe i jednorazowe, ok. 44% -bilety krótkookresowe, oraz 42% zaopatrujących się w bilety długookresowe.