MZK Oświęcim wybrał dostawcę biletomatów do autobusów
MZK Oświęcim znalazł dostawcę 15 fabrycznie nowych automatów biletowych wraz z oprogramowaniem do obsługi urządzeń.
Pięć automatów ma być wdrożonych do końca tego roku, a kolejne 10 - do końca I kwartału 2022 roku.
DWIE OFERTY
Przewoźnik otrzymał dwie oferty, pochodzące od:
- Mera Systemy sp. z o.o. – cena 509 466,00 PLN, gwarancja i serwis – 60 miesięcy, długość przekątnej ekranu automatu biletowego – 10,4 cali,
- Pixel sp. z o.o. – cena 588 801,00 PLN, gwarancja i serwis – 72 miesiące, długość przekątnej ekranu automatu biletowego – 15 cali.
Spośród wyżej złożonych ofert, zamawiający wybrał ofertę tańszą i jednocześnie z mniejszym ekranem biletomatu. Zwycięzcą zatem ogłoszono firmę Mera Systemy, która zdobyła łącznie 96,8 pkt, zaś jej konkurent osiągnął wynik – 88,55 pkt. Cena w tym przypadku okazała się decydująca.
GDZIE SPOTKAMY NOWE BILETOMATY?
Biletomaty mają być zamontowane w przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów stojących w taki sposób, aby nie utrudniały pasażerom, a szczególnie osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim lub z wózkiem dziecięcym zajęcia wyznaczonego dla nich miejsca.
W ramach pierwszej dostawcy biletomaty zyskają następujące autobusy:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Solaris Urbino 18 - rok 2006 (1 szt.),
- DAB 12 1200 B - rok 1992 (2 szt.), rok 1993 (1 szt.), rok 1995 (1 szt.)
W ramach drugiej dostawy biletomatów, pojawią się one w autobusach:
- Solaris Urbino 8,9 - rok 2008 (1 szt.), rok 2011 (1 szt.),
- DAB 12 1200 B - rok 1992 (1 szt.), rok 1997 (2 szt.),
- Solaris Urbino 12 - rok 2003 (1 szt.),
- Solaris Urbino 8,9 - rok 2011 (1 szt.),
- DAB 12 1200 B - rok 1992 (3 szt.)
FUNKCJE ZAMAWIANYCH URZĄDZEŃ
Zamawiający wymaga, aby biletomaty spełniały następujące funkcje:
- możliwość sprzedawania wszystkich będących aktualnie w ofercie biletów do kasowania,
- możliwość zaprogramowania minimum dwóch zestawów cenników oraz możliwość automatycznego przełączania się między nimi np. w określonym czasie – wejście w życie nowej taryfy,
- możliwość zakupu więcej niż jednego biletu w czasie transakcji,
- interfejs powinien być dostosowany do osób słabowidzących, z łatwą możliwością rozbudowy i uzupełnienia o nowe informacje,
- wydane przez automat bilety muszą mieć możliwość wykorzystania również w innych pojazdach komunikacji miejskiej, tzn. drukowany bilet nie będzie równocześnie kasowany przez automat,
- automat musi obsługiwać transakcje realizowane zarówno przy pomocy bilonu, jak i karty płatniczej.