MRR: Dwa nowe mosty prze Wisłę
1 października 2012 r. podpisano umowę na budowę mostu na Wiśle w Połańcu wraz z dojazdami. Natomiast 3 października druga, nowa przeprawa prze Wisłę – w Kamieniu –uzyskała dofinansowanie. Zaczynamy od Kamienia. 3 października 2012 podpisano umowę o dofinansowanie przeprawy w Kamieniu, a także rozbudowę drogi, która połączy ją z Lublinem. Obie inwestycje sfinansuje Program Rozwój Polski Wschodniej. Most na Wiśle w Kamieniu istniał krótko, od 1938 do 1939 roku. Zburzony w czasie wojny, do tej pory nie został odbudowany. Dziś, żeby przeprawić się tutaj przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez stałej przeprawy. Dzięki 126 mln zł z UE most w Kamieniu zostanie odbudowany. Cała inwestycja będzie warta ponad 215 mln zł. W listopadzie 2014 r. będzie można w tym miejscu przeprawić się przez Wisłę. Most połączy województwa mazowieckie i lubelskie. Przeprawę w Kamieniu wybuduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol –Szczecin S.A.
I Połaniec. 178 mln zł –tyle zapłacą województwa świętokrzyskie i podkarpackie za budowę mostu na Wiśle w Połańcu wraz z dojazdami. Prace rozpoczną się pod koniec października 2012 r. Inwestycja będzie współfinansowana z Programu Rozwój Polski Wschodniej. 1 października 2012 r. podpisano umowę z wykonawcą inwestycji. Most wybuduje konsorcjum Mosty Łódź, Vistal Gdynia i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. –Prace rozpoczną się jeszcze w październiku, a za 2 lata, w październiku 2014 r., most będzie już gotowy –mówi Iwona Sinkiewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Nowa przeprawa pozwoli na integrację społeczną i gospodarczą powiatów mieleckiego i staszowskiego, które sąsiadują ze sobą, ale oddziela je rzeka. Dzięki mostowi powstanie też alternatywna trasa Kielce-Rzeszów, a województwo świętokrzyskie uzyska nowe połączenie z Ukrainą i Słowacją. Sam most będzie miał 955 metrów. Oprócz niego powstanie też w sumie 6 km dróg, prowadzących w kierunku nowej przeprawy.