MPK Wrocław wspiera rzecznika praw dziecka i dziecięcy telefon zaufania
29 listopada rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak poinformował, że dzięki uprzejmości prezesa wrocławskiego MPK Krzysztofa Balawejdera we Wrocławiu rozpoczęła się ogólnopolska kampania promująca dziecięcy telefon zaufania.
W tym dniu tramwaj MPK Wrocław z banerem promującym dziecięcy telefon zaufania wyruszył na ulice Wrocławia. Akcja potrwa przez 12 miesięcy i ma służyć propagowaniu specjalistycznej pomocy dla najmłodszych.
800 12 12 12
-"Ten tramwaj z informacją o telefonie zaufania i z jego numerem 800 12 12 12 będzie przemierzał cały Wrocław. Liczę, że dotrze do świadomości młodych osób podróżujących komunikacją zbiorową, ale też i do turystów, którzy przecież odwiedzają to piękne miasto” - powiedział Pawlak.
Podkreślił, że szczególnie w okresie pandemii specjalistyczna pomoc dla najmłodszych jest szczególnie potrzebna. A przy tym telefonie pracują zarówno psychologowie, jak i pedagodzy i prawnicy, którzy potrafią udzielać wsparcia i pomocy w sytuacjach trudnych.
Pawlak zaapelował, by na telefon dzwoniły nie tylko dzieci, ale też osoby, które dostrzegają problemy dzieci np. dotkniętych przemocą. Takie sygnały zdaniem rzecznika są również ważne i nie będą bagatelizowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prezes MPK Krzysztof Balawejder przypomniał, że jego firma chętnie uczestniczy wielu różnych akcjach społecznych, a los dzieci jest szczególnie istotny.
-"Naszymi tramwajami i autobusami podróżują licznie dwie grupy, które mają darmowy przejazd, czyli seniorzy i właśnie młodzież szkolna. Będziemy również wyświetlać spoty na ekranach w środku tramwaju, co powinno pomóc w promocji tego numeru” - powiedział prezes.
Codziennie na dziecięcy telefon zaufania dzwoni 400-600 dzieci z całej Polski.(PAP)