Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław podliczyło dezynfekcyjne koszty

infotrans
11.05.2020 12:30

Od początku pandemii wrocławski przewoźnik wydał nadodatkowe środki dezynfekcyjne grubo ponad 300 tysięcy złotych.

Mimo powrotu do roboczych rozkładów jazdy i rekordowejliczby pojazdów w mieście ani o jotę wrocławskie MPK nie odpuszcza dezynfekowania,czyszczenia i ozonowania pojazdów.

Ile to kosztuje?

11 maja MPK Wrocław podsumowało dezynfekcyjne wydatki. Okazałosię, że firma wydała łącznie 364.680,00 zł na przeciwdziałanie skutkom wirusaCovid-19. Co za te pieniądze kupiono?

  • Preparaty do dezynfekcji, mydła antybakteryjne, chusteczkido dezynfekcji – 105.063,00 zł netto

  • Dezynfekcja taboru realizowana przez firmę zewnętrzną –103.720,00 zł netto.

  • Dodatkowo MPK Wrocław kupił kierowcom, motorniczym ipracownikom zajezdni oraz obsługi technicznej rękawiczki jednorazowe, maseczki,przyłbice – 155.897,00 zł netto

Sprzątamy!

MPK Wrocław codziennie sprząta swoje pojazdy po zjeździe ztrasy. Wtedy są one myte z zewnątrz w automatycznych i ręcznych myjniachzlokalizowanych we wszystkich zajezdniach: autobusowej i tramwajowych.Najpierw, co istotniejsze w obecnych czasach, wchodzi do autobusu czy tramwajuczteroosobowa ekipa sprzątająca. Porządkuje pojazd na sucho wyrzucając śmieci,które wypadły pasażerom, zamiata podłogę i porządkuje miejsca między i podsiedzeniami. Potem odbywa się czyszczenie na mokro. Czyszczone i myte sąporęcze, uchwyty, kasowniki, a nawet siedzenia. Wszystkie elementy sąprzecierane na mokro roztworem myjącym z silnym, specjalnie dedykowanym i w tymcelu zakupionym środkiem dezynfekcyjnym.

Co tydzień i kompleksowo

Co tydzień każdy z pojazdów jest czyszczony metodąelektrostatyczną preparatem wirusobójczym. Na czym to polega? Elektrostatykajest procesem dodawania ładunku elektrycznego do kropelek cieczy, podczasnatryskiwania. To sprawia, że kropla jest elektrycznie silniejsza niżpowierzchnia czy przedmiot. Dzięki temu zjawisku, można całkowicie pokryć nawetnajbardziej skomplikowane i trudnodostępne powierzchnie. Kropelki cieczydziałają jak magnesy i przyczepiają się, gdy jedna powierzchnia jest bardziejnaładowana dodatnio niż druga. Ten środek jest rozpylany we wnętrzu i pozostawiana powierzchni – jak mówią nasi kierowcy – biały cieniutki film.

Dodatkowo przynajmniej raz w tygodniu wnętrza pojazdów sąozonowane – tu także każda zajezdnia ma swoje własne urządzenie odkażające.

Wreszcie mycie kompleksowe- to odbywa się minimum raz w miesiącu, ale teraz pojazdy przechodzą jestatystycznie raz na dwa tygodnie. Wtedy myty jest „od stóp do głów” – odpodłogi przez siedzenia, uchwyty aż po sufit. Takie dokładne mycie w przypadkuautobusów czterem pracownikom zajmuje godzinę, w przypadku tramwajów nawet dwarazy dłużej. Tu również, poza standardowymi środkami dezynfekcyjnymi dodajemypreparaty wirusobójcze.

Sprzątanie na życzenie

Jak już wcześniej informowaliśmy, każdy z kierujących MPK Wrocław dostaje napoczątku swojej pracy pojemnik z płynem dezynfekcyjnym do użytku własnego i wrazie potrzeby w pojeździe.

Do tego w gotowości jest codziennie mobilna ekipasprzątająca, której kierowca może zgłosić jeszcze z trasy potrzebę pomocy wszybkim posprzątaniu pojazdu na pętli.