MPK Tarnów zamawia autobusowy ITS
MPK Tarnów chce wyposażyć swoje autobusy w system usprawniający ich ruch po mieście.
Zanim to jednak nastąpi, konieczne jest znalezienie firmy, która by dostarczyła taki system. I właśnie w tym celu, zamawiający, zwrócił się do potencjalnych wykonawców z zapytaniem ofertowym. System ma zostać dostarczony do MPK bardzo szybki – do dnia 20 maja.
Co to za system?
Pod pojęciem systemu usprawniającego ruch autobusów po mieście kryje się oprogramowanie, które rozszerzy aktualnie eksploatowany system i oprogramowanie nowego komputera pokładowego, o dodatkową funkcjonalność informacyjną. Wdrożenie takiego rozwiązania ma na celu usprawnienie ruchu pojazdów komunikacji miejskiej, poprzez szybkie informowanie odpowiednich służb, a w konsekwencji ich reakcję, pozwalając na sprawne usunięcie przeszkód na trasie przejazdu autobusów MPK.
Informacja o wstępnej klasyfikacji zdarzenia przez dyspozytora MPK byłaby wysyłana w czasie rzeczywistym do ZDiK, czy innego wskazanego w wiadomości odbiorcy (np. straży miejskiej). Monitoring zdarzeń z możliwością przekazywania informacji o zdarzeniu dla służb ma ponadto na celu poprawę bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego.
Działanie systemu
System informowania o utrudnieniach w przejeździe autobusu powinien działać w następujący sposób:
– informacje o utrudnieniach na trasie przejazdu pozyskuje kierowca autobusu na podstawie obserwacji, w trakcie realizowanego zadania przewozowego na danej linii,
– informację o zdarzeniu ma wprowadzić kierowca, używając funkcji oprogramowania komputera pokładowego, poprzez wprowadzenie odpowiedniego kodu zdarzenia. Do zdarzenia ma być automatycznie przyporządkowana pozycja GPS,
– zdarzenia powinny być zapisywane w pamięci komputera pokładowego i wysyłane w czasie rzeczywistym na stanowisko dyspozytora CNR MPK,
– pozyskana w ten sposób informacja ma być niezwłocznie wysyłana w czasie rzeczywistym, na wskazany adres, tj. do ZDiK czy innego odbiorcy.
Prace do wykonania
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zakres prac do wykonania przez wybraną firmę obejmuje:
– przygotowanie modułu interfejsu umożliwiającego kierowcom wprowadzanie danych o zdarzeniach na trasie przejazdu autobusów,
– wykonanie zmian po stronie oprogramowania systemu centralnego, w tym wykonanie interfejsów do ZDiK i minimum dwóch wskazanych służb – Centrum Zarządzania Ruchem, straż miejska,
– zapewnienie w okresie gwarancji, 30 godzin prac programistycznych na potrzeby rozwoju dostarczonego oprogramowania aplikacyjnego na wniosek zamawiającego.
Warunki zapytania
Firmy, które były zainteresowane opisanym zamówieniem mogły składać swoje oferty do 10 lutego. Z racji formy zamówienia – zapytania o cenę – nie mamy żadanych informacji, czy MPK otrzymało jakieś oferty. Jeżeli tak to firma przy ich ocenie brana będzie pod uwagę jedynie cena.
„