Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK-Łódź modernizuje Zajezdnię Limanowskiego. Pod elektrobusy

infotrans
30.05.2018 10:07

Rozpoczyna sięmodernizacja Zajezdni Limanowskiego, która powstała w 1971 r. Obiekt zostaniegruntownie przebudowany.

Dotychczasowe hale przeglądowo – naprawcze oraz budynekbiurowy zostaną wyburzone. Za budowę nowych obiektów odpowiedzialne będziekonsorcjum ALSTAL Grupa Budowlana Spółka z o.o. i AGB Budownictwo Spółka z o.o.Podczas modernizacji obiektu Zajezdnia Limanowskiego będzie cały czasfunkcjonować. Codziennie będzie z niej wyjeżdżać na trasy 180 autobusów. Umowęz wykonawcą podpisano 30.05.2018 r. Wartość umowy to 73,7 mln zł (całkowitykoszt inwestycji około 80 mln zł brutto). Prace budowalne mają być prowadzoneprzez 24 miesiące i przebiegać w następujących etapach:

1. Wyburzeniebudynku biurowego pochodzącego z 1971 r.

2. Wyburzeniemałej hali przeglądowej.

3. Przygotowanieterenu pod pola odstawcze dla autobusów przy ul. Limanowskiego (w miejscuobecnego parkingu samochodów osobowych i starego biurowca).

4. Rozpoczęciebudowy nowej hali serwisowej, w której mają być dokonywane przeglądy pojazdów,a do tego autobusy będą tam myte i naprawiane:

– w samej hali serwisowej przewidziano 25 stanowisk doobsługi pojazdów MPK – Łódź, w tym myjnię

– budynek będzie mieścił również stację kontroli pojazdów iczęść administracyjną , dlatego powstaną w nim jeszcze warsztaty,magazyny, dyspozytornia, pomieszczeniadla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura

– docelowo w hali serwisowanych będzie 200 autobusów

– pomieszczenia socjalne przewidziane są dla 500 kierowców(maksymalnie 60 pracowników na godzinę) oraz 130 mechaników (maksymalnie 40pracowników na zmianę)

– wysokość budynku –dwie kondygnacje

– powierzchnia użytkowa budynku – 7 557,38 m kw.

5. Rozpoczęciebudowy wiaty dla autobusów elektrycznych:

– wiata docelowo ma stanowić osłonę dla około 80 autobusówelektrycznych

– długość wiaty: 243 m

– szerokość wiaty: 26,3 m

6. Oddaniedo użytku nowej hali serwisowej.

7. Wyburzeniestarej hali przeglądowo – naprawczej.

8. Wykonanieportierni od strony ul. Limanowskiego:

– wysokość budynku – 5,7 m

– długość budynku – 13,5 m

– powierzchnia użytkowa – 46,24 m kw.

9. Budowastacji paliw:

– wysokość wiaty –5,7 m

– szerokość wiaty –12 m

– długość wiaty –29,10 m

10. Budowasiedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON

– w budynku znajdzie się: dyspozytornia z punktem obsługiklienta:

– szatnie pracownicze dla 63 osób

– jadalnia z aneksem kuchennym

– pomieszczenia techniczne i teleinformatyczne

– pomieszczenia biurowe

– myjnia

– wysokość budynku -4,8m

– długość budynku -50,51 m

– powierzchnia użytkowa – 587,52 m kw.

11. Rozbiórkaobecnej stacji paliw

Umowę na modernizację Zajezdni Limanowskiego podpisali:

Zbigniew Papierski, Prezes MPK – Łódź

Krzysztof Kamiński, Wiceprezes MPK – Łódź

Zbigniew Litkowski,Członek Zarządu Dyrektor Operacyjny ALSTAL