Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mobilna Karta Miejska nad Odrą

infotrans
07.06.2017 11:25

Szczecin wprowadza nową usługę dla mieszkańców i turystów. Będzie to pierwsza w Polsce Mobilna Karta Miejska.

Mieszkańcy Szczecina wyposażeni w smartfony z systemem Android mogą już pobierać ze sklepu Google Play aplikację Go Pay, dzięki której skorzystają z Mobilnej Karty Miejskiej. To narzędzie, dzięki któremu użytkownicy już teraz mogą skorzystać z pełnej oferty biletowej ZDiTM, mogą też liczyć na przesyłane za jej pośrednictwem powiadomienia dotyczące taryfy czy utrudnień w ruchu.

– W 2016 Szczecin był trzecim miastem w Polsce pod względem ilości pobrań biletu mobilnego. W pierwszym kwartale 2017 jest drugi, ustępując tylko Warszawie. Zanim podjęliśmy decyzję o stworzeniu mobilnej karty, przyglądaliśmy się wnikliwie różnym systemom dystrybucji biletów w Polsce – mówi Anna Małolepsza, kierowniczka Działu Taryfowo Biletowego w ZDiTM.

Na razie Mobilna Karta Miejska jest wyłącznie narzędziem sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, ale docelowo jej atutem będzie skupienie w jednym miejscu wszystkich instytucji miejskich.

W fazie wdrażania jest m.in. bilet wjazdu na Cmentarz Centralny, wstępu na Arkonkę (zarówno zimą jak i latem), bilety kolejowe, informacje i aktualności z miasta, Strefa Płatnego Parkowania, Rower Miejski, Miejska Biblioteka Publiczna, bilety do teatru, muzeum itp. W drugiej połowie roku ma być przygotowany przewodnik dla turystów. Aplikacja poza sprzedażą wejściówek ma także informować m.in. o aktualnie wolnych miejscach np. na basenie.

W lipcu aplikacja ma być dostępna także dla korzystających z telefonów z systemami iOS i Windows Phone. Już od 7 czerwca załącznik do aplikacji będzie dostępny na stronie ZDiTM.