Międzynarodowe Targi Poznańskie będą zarządzać wiatami?
Porządek iskuteczność zamiast reklamowego chaosu, nowe wiaty autobusowe i remonty tychjuż istniejących – to tylko niektóre z korzyści, jakie odniosą poznaniacy potym, jak MTP przejmie zarządzanie reklamami.
Miasto zamierza przekazać Międzynarodowym Targom Poznańskimzarządzanie reklamami na wiatach przystankowych. Obecnie w Poznaniu stoi ponadtysiąc wiat, a niemal połowa z nich jest w rękach prywatnych firm. Gdyzarządzanie nimi przejmie MTP, Poznań zyska większą kontrolę nad reklamami.Dzięki temu, że miejska spółka nie kieruje się wyłącznie kryteriamiekonomicznymi, ale stawia na zrównoważony rozwój i zachowanie estetykikrajobrazu – uporządkowanie reklamowego chaosu stanie się wreszcie możliwe.
Przekazanie wiat MTP to także liczne korzyści dlaprzedsiębiorców. Gdy miejska spółka przejmie zarządzanie, firmy będą mogłyustalać kwestię rozmieszczenia reklam w całym mieście bezpośrednio z targami.Nie będzie już potrzeby prowadzenia rozmów z wieloma prywatnymi operatoramiwiat.
Ze zmian skorzystają również pasażerowie komunikacjimiejskiej. Pieniądze, jakie MTP zarobi na udostępnianiu powierzchni reklamowejna wiatach, trafią do miejskiej kasy. Będą przeznaczane m.in. na budowę nowychwiat oraz remonty i przebudowy już istniejących. W efekcie poznaniacy będąmieli wygodniejsze przystanki, które ochronią przed deszczem. Wiaty staną sięrównież ładniejsze – przekazanie wszystkich w zarząd MTP pozwoli na szybszeujednolicenie ich wyglądu i dopasowanie do standardów estetycznych.
Przedstawiciele miejskiej spółki nie mają wątpliwości, że todobra decyzja.
– Obszarem działalności MTP – oprócz targów skierowanych dogości biznesowych – są wydarzenia dlaszerokiej publiczności, takie jak Motor Show, PGA, Cavaliada czy Lato naTargach – wyjaśnia Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu MTP. – Dziękiorganizacji tych wydarzeń przez lata budowaliśmy kompetencje firmy, którapotrafi zarządzać nośnikami reklamowymi. Naturalnym krokiem było więc powierzeniemiejskiej spółce, jaką jest MTP, zarządzania nośnikami reklamowymi w Poznaniu.
Dla pełnej transparentności MTP jest również gotowe poddaćsię tzw. audytowi rekompensaty – czyli sprawdzeniu, czy powierzone spółcezadanie publiczne zostało właściwie wykonane. Spółka zapewnia, że jest w staniezaakceptować mniejsze wpływy, jeśli miałoby się to przyczynić do zwiększeniaskuteczności reklam i zachowania prestiżu reklamowego miasta.
Wiaty przystankowe to niejedyny nośnik, jakim zarządzać maMTP. W marcu miasto przekazało spółce w dzierżawę słupy ogłoszeniowe – po tym,jak wygasła umowa z Usługową Spółdzielnią Inwalidów, która zarządzała nimi dolutego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To zmiana, z której skorzystają wszystkie miejskie jednostkiorganizacyjne: szkoły, instytucje kultury, miejskie kluby sportowe i samipoznaniacy. Gdy uchwała wejdzie w życie, część powierzchni reklamowej słupów -nawet do 30 procent – będzie do dyspozycji mieszkańców miasta i rad osiedli.Będą oni mogli za darmo wywieszać na słupach np. informacje dotyczące życiadzielnicy i komunikaty związane z akcjami społecznymi. Warunek jest tylkojeden: takie ogłoszenia nie mogą być związane z działalnością gospodarczą.
Opłatę za umieszczenie tego typu informacji poniesieoperator słupa, czyli MTP. Stawka jest jednak rekordowo niska i wynosi zaledwie1 grosz za metr kw. powierzchni.
– Wzorem innych miast wprowadziliśmy zróżnicowane stawki zakorzystanie z słupów, zależne od ich potencjału reklamowego – wyjaśnia TomaszKobierski – Wyodrębniliśmy 10 słupów w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach.Są to miejsca, gdzie ruch pieszych jest największy oraz te w okolicachMiędzynarodowych Targów Poznańskich i dworca kolejowego, które ze względu naswój charakter przyciągają rocznie miliony gości. Ceny usług reklamowych w tychmiejscach są pochodną ich wysokiego zasięgu dotarcia do potencjalnych klientów.
O tym, czy MTP przejmie zarządzanie wiatami, zdecydują radnipodczas najbliższej Sesji Rady Miasta.
„