MIB konsekwentnie współpracuje z Czechami
21 sierpnia 2017 r.minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wraz z czeskim ministreminfrastruktury Danem Ťokiem uczestniczył w otwarciu odcinka Osicky-Hradec Kraloveczeskiej autostrady D11.
– To bardzo dobra wiadomość dla obu stron, a przedewszystkim dla mieszkańców przygranicznych regionów i wszystkich przyszłychużytkowników tej drogi. Pamiętajmy, że autostrada D11 łączy się zprzygranicznym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Dlatego zależy nam, żebyrealizacja D11 i S3 odbywała się równolegle, co umożliwi skuteczne usunięciewąskiego gardła – powiedział A. Adamczyk.
Minister Ťok powiedział, że budowa autostrady D11 będziekontynuowana na czterech pododcinkach w kierunku granicy z Polską. Dodał, żepowinny one być oddawane do użytku w latach 2021-2024. Z kolei ministerAdamczyk poinformował swojego czeskiego odpowiednika o stanie realizacji przygranicznychodcinków trasy S3.
Minister A. Adamczyk przypomniał ponadto, że 17 lipca 2017r. obaj ministrowie podpisali Wspólne Oświadczenie w sprawie dalszegowzmacniania potencjału infrastruktury transportowej na pograniczu obu państw.
– Cieszę się, że jesteśmy przekonani co do ogromnegopotencjału naszej współpracy. Budowa przygranicznych odcinków S3 i D11 to jednoz kluczowych zadań infrastrukturalnych w naszych relacjach. Inwestycja jestbardzo oczekiwana przez mieszkańców obu państw. Jestem przekonany, że połączonewysiłki naszych rządów przyczynią się do jej realizacji. Rozwój połączeńtransportowych na osi północ–południe jest znaczącym impulsem do aktywizacji irozwoju gospodarczego całej Europy centralnej – podkreślił minister Adamczyk.
Jednym głosem opakiecie mobilności
Ministrowie poruszyli także temat tzw. pakietu mobilności,czyli zaprezentowanych przez Komisję Europejską propozycji regulacjidotyczących zasad wykonywania transportu międzynarodowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Minister Adamczyk zaznaczył, że niektóre rozwiązaniazaproponowane przez KE budzą poważne wątpliwości polskiego rządu i Senatu. A.Adamczyk podkreślił także, że dyskusja nad projektem nowych regulacji powinnakoncentrować się wokół zagadnień merytorycznych, a nie odwoływać się dopolitycznych interesów państw członkowskich.
– Ważne jest skupienie się na zdefiniowaniu istniejącychproblemów. W dyskusji na temat możliwych rozwiązań należy oprzeć się nafaktach, przykładach i danych, ponieważ odnoszę wrażenie, że jak dotychczas maona charakter wyłącznie polityczny, a taki charakter debat nie sprzyjawypracowaniu odpowiednich uregulowań – powiedział minister Adamczyk.
Szef polskiego resortu infrastruktury wyraził zadowolenie zewspólnego stanowiska Polski i Czech wobec aspektów socjalnych pakietu. Zaprosiłtakże ministra Ťoka do dalszego współdziałania obu rządów na arenie UE w tymzakresie.
– Wspólne działania i dyskusja na ten temat na forum UniiEuropejskiej są niezmiernie ważne. Akcentowanie niekorzystnych dla rynkueuropejskiego możliwych skutków tych regulacji jest niezbędne. Nasza współpracama kluczowe znaczenie nie tylko dla charakteru negocjacji, ale przede wszystkimdla finalnego kształtu regulacji. Cieszę się, że ponownie mogę zaprosić naszychczeskich partnerów do jej kontynuacji – podkreślił minister Adamczyk.
„