Miasta likwidują strefy buforowe w komunikacji: Lublin i Łódź
W związku ze znacznie mniejszą liczbą zakażeń, polskie miasta przystąpiły do likwidacji stref wydzielonych w pojazdach komunikacji miejskiej.
Na taki krok zdecydował się już Lublin. Jutro strefy znikną z łódzkiego taboru.
Łódź
-„W związku ze znacznie mniejszą liczbą zakażeń, od 1 marca 2022 r. w pojazdach komunikacji miejskiej likwidujemy strefy wydzielone przy kabinach prowadzących (strefy buforowe wewnątrz pojazdów). Tym samym znowu będzie możliwość wsiadania pierwszymi drzwiami pojazdu.
Przypomnijmy, że strefy buforowe wróciły do łódzkich autobusów i tramwajach na początku lutego – wraz z pogorszeniem się sytuacji epidemiologicznej. Taśma z informacją o strefie wyłączonej z użytkowania oddziela od reszty pojazdu przednią część przy wejściu do kabiny prowadzącego. Pasażerowie mogą korzystać ze wszystkich siedzeń, nieczynne będą natomiast są przednie drzwi - motorniczowie i kierowcy ich nie otwierają. Tak będzie do jutra.
Lublin
Natomiast ZTM w Lublinie już zlikwidował stref buforowych - od 28 lutego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„W związku ze zniesieniem większości obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa przez władze centralne, została podjęta decyzja o likwidacji stref buforowych w pojazdach komunikacji miejskiej. Od 28 lutego br. pasażerowie będą mogli korzystać z pierwszych drzwi w pojazdach, a oznakowanie strefy zostanie usunięte. Jednocześnie przypominamy, że w autobusach i trolejbusach w dalszym ciągu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa – poinformował lubelski Zarząd.
Warszawa
Z kolei w stolicy cały czas obowiązują wydzielone strefy, a kierowcy i motorniczowie nie otwierają przednich drzwi.
Stref buforowych nie ma w pociągach metra i Szybkiej Kolei Miejskiej.
ZTM w Warszawie przypomina także, że w pojazdach komunikacji miejskiej obowiązuje nakaz zasłaniania nosa i ust maseczką. Pojazdy są regularnie czyszczone i dezynfekowane – ekipy każdego dnia po zjeździe do zajezdni przecierają środkami bakterio- i wirusobójczymi kasowniki, biletomaty, poręcze, przyciski oraz uchwyty. Dodatkowo, średnio raz w tygodniu, wszystkie pojazdy przechodzą ozonowanie lub nanoszenie powłok elektrostatycznych.