Mera z 11 biletomatami dla Zielonej Góry

infotrans
14.02.2020 14:30

Zielona Góra podpisała umowę, której przedmiotem jest dostawa 11 nowych biletomatów stacjonarnych.

Wykonawcą będzie Mera Systemy sp. z o.o., a wartość zamówienia to 1 106 938,50 PLN. Zanim jednak doszło do podpisania umowy miasto musiało rozstrzygnąć przetarg, w którym obok Mera wystartowała firma AVISTA sp. z o.o., której oferta była jednak znacznie droższa od propozycji Mery, jednocześnie przekraczała budżet miasta.

Cała inwestycji została dofinansowana z Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Dostawa, ale również i montaż automatów biletowych ma zakończyć się do 31 maja 2020 roku.

Zadania dla Mery

Zamówienie obejmuje:

– zaprojektowanie i wykonanie fundamentów betonowych pod automaty we wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach oraz przystosowanie istniejących, w sposób umożliwiający montaż i podłączenie automatów dostarczonych w ramach zamówienia,

– dostawę 11 automatów wraz z oprogramowaniem dla każdego z nich oraz oprogramowaniem do budowania taryf, a także dokonanie ich montażu, podłączenia do instalacji elektrycznej oraz uruchomienie automatów,

– dostawę i uruchomienie systemu rozumianego jako całość oprogramowania służącego do pełnego zarządzania automatami oraz obsługi sprzedaży realizowanej w automatach,

– dostarczenie zamawiającemu laptopa do nadzoru i serwisowania pracy automatów biletowych o wzmocnionej obudowie z matrycą 13 – 14 cali, wyposażonego w modem GSM oraz kartę WiFi,

– przeszkolenie personelu zamawiającego z zarządzania i obsługi systemu oraz obsługi technicznej automatów,

– przystosowanie przedmiotu zamówienia do obowiązujących wymogów Zielonogórskiej Karty Miejskiej oraz funkcjonującego u zamawiającego systemu do zarządzania firmą i zapewnienie zgodności stosowania dostarczonego oprogramowania oraz systemu z tymi wymogami,

– zapewnienie depozytu części zamiennych odpowiadającego zamontowanym podzespołom w ilości niezbędnej do utrzymania sprawności automatów w okresie gwarancyjnym. Depozyt będzie obejmował co najmniej takie podzespoły jak: wyświetlacz, panel dotykowy, drukarka, czytnik kart płatniczych, czytnik e-karty, komputer i inne podzespoły niezbędne do prawidłowej pracy biletomatów,

– udzielenie zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia w tym wykonane prace, dostarczony sprzęt, sprawność działania systemu zgodnie z ofertą oraz zapewnienie serwisu, w ramach którego będzie on odpowiedzialny za wykonywanie wymaganych napraw urządzeń, sprzętu, aktualizacji dotyczących sprzętu, systemu oraz systemów operacyjnych.

Funkcje biletomatów

Dostarczone biletomaty mają posiadać następujące funkcjonalności:

– sprzedaż biletów jednoprzejazdowych i dobowych MZK zgodnie z obowiązującą taryfą,

– sprzedaż biletów okresowych MZK zgodnie z obowiązującą taryfą,

– sprzedaż doładowań elektronicznej portmonetki,

– zapis biletów okresowych i doładowań elektronicznej portmonetki zakupionych przez Internet z wykorzystaniem platformy www,

– realizacja płatności mandatów wystawianych przez firmę zewnętrzną za przejazd pasażera komunikacją miejską bez ważnego biletu,

– udostępnienie na ekranie: rozkładów jazdy, podstawowych informacji o komunikacji miejskiej, interaktywnej mapy komunikacji miejskiej, kilku najbardziej popularnych aplikacji służących do planowania podróży oraz innych informacji uzgodnionych z zamawiającym.