Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mera, Pixel, Mennica i R&G w walce o grudziądzki System Karty Miejskiej

infotrans
03.10.2022 12:00

Mimo, że Grudziądz otrzymał aż cztery konkurencyjne oferty w przetargu na wykonanie Systemu Karty Miejskiej na razie ta inwestycje musi poczekać na leprze czasy.

Postępowanie przetargowe, które miało wyłonić dostawcę systemu zostało unieważnione, gdyż złożone propozycje okazały się za drogie dla kujawsko-pomorskiego miasta.

Wygrałaby Mennica, ale…

Przypomnijmy, że do zamawiającego wpłynęły oferty od czterech podmiotów:

  • R&G PLUS Sp. z o.o. – cena 3 974 537,13 PLN brutto,
  • Mennica Polska S.A. – cena 2 350 449,04 PLN brutto,
  • Pixel Sp. z o.o. – cena 3 600 652,80 PLN brutto,
  • Konsorcjum firm: Atos Polska S.A., Mera-Serwis SGL Sp. z o.o. SKA, Atos Global Delivery Center Polska S.A. – cena 3 753 103,02 PLN.

Na tle złożonych ofert, cenowo wyróżniała się Mennica. Zamawiający wskazał, że jej oferta jest najkorzystniejsza, lecz jednocześnie nie mógł zwiększyć posiadanego budżetu (w wysokości 1 174 519 PLN) do ceny najkorzystniejszej oferty. Wobec tego, przetarg został unieważniony. Miasto nie planuje już w tym roku ponawiać przetargu i jednocześnie będzie się starało o pozyskanie środków zewnętrznych na realizację tej inwestycji.

fot. UM Grudziądz

Etapowanie inwestycji

Inwestycja miała być realizowana w trzech etapach:

  • etap I – realizacja systemu biletu elektronicznego - zostanie zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia 31 grudnia 2022 r.,
  • etap II – dostawa i instalacja urządzeń - zostanie zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia 31 marca 2023 r.,
  • etap III – wsparcie i utrzymanie - zostanie zrealizowany w terminie od dnia następującego po dniu podpisania przez strony protokołu odbioru końcowego etapu I do dnia 31 grudnia 2026 roku.

Elementy systemu

Grudziądzki System Karty Miejskiej i biletu elektronicznego miał składać się z następujących elementów:

  • 90 sztuk fabrycznie nowych kasowników wraz z oprogramowaniem,
  • 3 sztuk drukarek kart do wyposażenia punktów obsługi pasażerów wraz z sukcesywną dostawą co najmniej 10 000 kart,
  • 8 sztuk urządzeń kontrolerskich umożliwiających kontrolę biletów zakupywanych za pośrednictwem systemu dystrybucji biletów z możliwością drukowania opłat dodatkowych,
  • wszelkich innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu,
  • Systemu Centralnego integrującego wszystkie kanały dystrybucji posadowionego na serwerach wykonawcy, realizującego funkcję bazy danych klientów systemu, bazy danych transakcji, bazy danych urządzeń wchodzących w skład systemu oraz umożliwiający zarządzanie i rejestrowanie wszystkich operacji związanych z działaniem systemu, który będzie użytkowany na podstawie dostarczonych zamawiającemu licencji na nielimitowany dostęp do Systemu Centralnego i systemów operacyjnych serwerów,
  • Systemu Centralnego z otwartym inferfacem oraz stanowiącym bazę magazynową dla aplikacji sprzedających bilety firm z którymi Zamawiający ma podpisane umowy,
  • elektronicznej karty miejskiej, która winna być zintegrowana z automatami biletowymi zamawiającego,
  • 3 sztuk aparatów cyfrowych wraz z wyposażeniem.