Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie podjął decyzję o uruchomieniu pomocniczych, własnych służb realizujących kontrole biletową. Dodatkowe 3 grupy kontrolerskie, w łącznej ilości 10 kontrolerów rozpoczęły pracę w niedzielę – 6 kwietnia br. Służby działające w strukturach ZTM w Lublinie stanowią uzupełnienie usługi prowadzenia kontroli biletów, która w ramach rozstrzygniętego postępowania przetargowego, została powierzona firmie Refleks. Kontrola biletów prowadzona jest w różnych rejonach miasta zgodnie z ustalonym każdorazowo harmonogram. Tym samym obszary działalności wewnętrznych kontrolerów ZTM nie będą się pokrywały, ani w żaden sposób kolidowały z grafikiem pracy kontrolerów z Refleksu. Nowych kontrolerów-rewizorów obowiązują te same, wprowadzone jesieni ubiegłego roku, określone standardy pracy, m.in. w postaci jednolitego stroju służbowego utrzymanego w kolorystyce granatowej oraz wyposażenia. Kontrolerzy pracują z wykorzystaniem czytników z dołączoną drukarką do wydruku na miejscu Wezwania do zapłaty lub pokwitowania zapłaty gotówką. Identyfikator upoważniający do wykonywania czynności kontrolnych również jest zgodny z przyjętym i obowiązującym wzorem. Zatem z punktu widzenia pasażera, obsługa podczas ewentualnej kontroli, nie różni się od zasad i standardów, które są pasażerom już dobrze znane.
Pilotażowe rozwiązanie w postaci „mieszanego”systemu kontroli biletów będzie funkcjonowało do listopada br. Ewentualne decyzje o dalszej kontynuacji takiego systemu zostaną podjęte w trakcie jego funkcjonowania, po dokonaniu oceny i zmierzeniu efektów. Warto wskazać, że łączenie różnych modeli realizacji zadań kontroli tj. zlecania kontroli biletów firmom zewnętrznym i równoległe jej prowadzenie w ramach własnej działalności organizatora, funkcjonuje z powodzeniem w innych miastach w Polsce, np. w Poznaniu czy Warszawie. Decyzja o zwiększeniu obsługi kontrolerskiej z pewnością wpłynie na zmniejszenie zjawiska „jazdy na gapę”oraz wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej i na przystankach, co jest szczególnie ważne w godzinach wieczornych. Wzrośnie bowiem liczba kontrolerów, którzy zgodnie z obowiązującymi przepisami porządkowymi posiadają uprawnienie do niedopuszczenia do przewozu lub polecenia opuszczenia pojazdu osobom zagrażającym bezpieczeństwu, porządkowi w transporcie oraz zakłócającym spokój innym podróżnym. Decyzja o zwiększeniu liczby kontrolerów jest również zasadna z punktu widzenia sukcesywnego rozszerzania oferty przewozowej nie tylko w granicach miasta ale również na tereny gmin sąsiednich (np. skierowanie linii nr 55 do Świdnika), co z kolei przekłada się na powiększanie obszaru funkcjonalnego obsługiwanego przez komunikację miejską. Rozszerzenie kontroli biletów jest także ukłonem w stronę tych pasażerów, którzy uczciwie płacą za korzystanie z komunikacji miejskiej. Z badań wynika, że aż 40% podróżujących komunikacją miejską w Polsce uważa, że przy mniejszej liczbie gapowiczów warunki w jakich codziennie przemieszczają się pasażerowie poprawiłyby się. Większa liczba pracowników kontroli będzie miała bezpośrednie przełożenie na zwiększenie ilości wykonywanych kontroli, a to z kolei podniesie efektywność i przyczyni się do zmniejszenia liczby gapowiczów. W porównywalnych miastach do Lublina, pod kątem ilości mieszkańców, usługa kontroli biletów jest realizowana zbliżoną obsadą, np. w Białymstoku i Bydgoszczy jest to 40 osób, a w Szczecinie 37 kontrolerów.