Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin z pięcioma ofertami na nowe biletomaty

infotrans
13.09.2022 10:00

9 września Lublin otworzył oferty w postępowaniu przetargowym na zakup i dostawę nowych biletomatów mobilnych, jak i stacjonarnych.

Zamawiający otrzymał łącznie pięć ofert w dwóch częściach przetargu. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Podział na części

Przypomnijmy, że zakres zamówienia obejmuje zarówno biletomaty stacjonarne, jak i mobilne i dlatego przetarg został podzielony na dwie części:

  • część I - zakup i dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów papierowych, elektronicznych oraz doładowania elektronicznej portmonetki (EP), a także innych oferowanych w ramach Systemu Centralnego LUBIKA usług dedykowanych dla tych urządzeń wraz z prawem opcji,  polegającym na możliwości zwiększenia liczby urządzeń o dodatkowe 3 sztuki wraz z fundamentami oraz przeprowadzeniem robót budowlanych związanych z posadowieniem fundamentów, instalacją urządzeń oraz przyłączeniem do zasilania zgodnie z warunkami określonymi przez PGE,
  • część II -  zakup i dostawa 25 sztuk fabrycznie nowych urządzeń tj. mobilnych automatów biletowych (w tym czynności związane z instalacją urządzeń w miejsce obecnie funkcjonujących biletomatów mobilnych w dwóch typach pojazdów tj. AUTOSAN 12LF i Mercedes Citaro G).

Czas na oferty

W części I przetargu swoje oferty złożyli:

  • konsorcjum Science Technologies sp. z o.o. i Science Solutions – cena 1 750 905,00 PLN (zamówienie podstawowe), 279 517,50 PLN (opcja),
  • MERA-SERWIS SGL sp. z o.o. SKA – cena 2 744 745,00 PLN (zamówienie podstawowe), 546 489,00 PLN (opcja).

Z kolei w części II zamówienia do zamawiającego wpłynęły oferty od:

  • konsorcjum Science Technologies sp. z o.o. i Science Solutions – cena 771 087,00 PLN,
  • R&G Plus Sp. z o.o. – cena 528 715,50 PLN,
  • MERA-SERWIS SGL sp. z  o.o.  SKA – cena 613 770,00 PLN.

I jeszcze kwoty jakie zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Przedstawiają się one następująco:

  • na część I (zamówienie podstawowe) - zamawiający ma przygotowane 2 398 500,00 PLN brutto,
  • na część II – 1 076 250,00 PLN brutto.

Wszystko zatem powinno pójść zgodnie z planem, bowiem oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, a miasto ma w czym wybierać. Czekamy na decyzję komisji przetargowej.

Automaty stacjonarne

W stacjonarnych automatach biletowych dostępne będą wszelkie funkcjonalności systemu, w tym inne usługi oferowane przez samorządowe instytucje publiczne, których obsługa przewidziana będzie z tego poziomu. Za pomocą wbudowanego w automat ekranu dotykowego użytkownicy po wybraniu rodzaju i liczby interesujących ich biletów (lub innych usług), określeniu rodzaju płatności (gotówką bądź kartami płatniczymi, oraz urządzeniem i aplikacją mobilną w tym min. BLIK) i jej uregulowaniu otrzymują interesujący ich bilet (usługę). Automaty umożliwią również doładowanie tzw. portmonetki i mają pełnić także rolę informacyjną (taryfa, regulamin itp.).

Biletomaty mobilne

Z kolei automaty mobilne muszą prowadzić sprzedaż biletów w formie papierowej zgodnie z obowiązującą taryfą, a także obsługiwać sprzedaż biletów w formie elektronicznej. Automaty muszą również umożliwiać zakup na aplikację mobilną ZTM biletów okresowych dedykowanych dla tego kanału sprzedaży (wraz z prezentacją ceny za wybrany bilet – tzw. „kalkulator ceny biletu”), doładowanie tzw. portmonetki funkcjonującej w ramach aplikacji mobilnej ZTM za dowolną lub uzgodnioną kwotę.

Dodatkowo automaty muszą obsługiwać sprzedaż innych usług w formie elektronicznej, które zdefiniowane będą w systemie centralnym LUBIKA np. doładowań przedpłat parkingowych dla strefy płatnego parkowania, pod warunkiem że płatność za nie odbywać się będzie w formie bezgotówkowej. Obsługa automatu, w tym procesu sprzedaży biletów i usług, ma być prowadzona poprzez ekran dotykowy z możliwością jego obsługi w rękawiczkach. Automat ma obsługiwać następujące metody płatności: monetami (w zakresie przyjmowania i wydawania reszty), banknotami (w zakresie przyjmowania i wydawania reszty), kartami płatniczymi – kartami stykowymi wyposażonymi w pasek magnetyczny jak i chip oraz kartami bezstykowymi, urządzeniami i aplikacjami mobilnymi w tym min. typu BLIK.