Lublin: Koniec biletowej kampanii „Lublin dla wszystkich”

infotrans
21.11.2012 12:54

Akcja zorganizowana przez Pracownię Sztuki Zaangażowanej Społecznie „Rewiry”działającej przy Centrum Kultury oraz lubelskich twórców komiksów i powieści graficznych: Dominika Szcześniaka i Macieja Pałkę, wzbudziła ogromne kontrowersje wśród pasażerów i mieszkańców Lublina, szczególnie wśród władz i kibiców klubu sportowego Motor Lublin. Jej głównym celem miało być zwrócenie uwagi na istniejące w społeczeństwie animozje na tle religijnym, seksualnym, rasowym. Krótkie paski komiksowe, które znalazły się na biletach, miały sygnalizować, że dialog możliwy jest na wielu płaszczyznach. Nie do końca jednak wszyscy zrozumieli intencje autorów i w tej sytuacji ZTM Lublin wydał specjalne oświadczenie: -„Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację i ogromne emocje towarzyszące kampanii „Lublin dla wszystkich”Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, jako emitent biletów, podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży partii biletów z nadrukowanymi komiksami oraz wstrzymaniu dalszej dystrybucji biletów wśród kontrahentów. ZTM w Lublinie towarzyszyły obawy co do czytelności grafik i jasności ich przekazu. Stąd dzieliliśmy się naszymi wątpliwościami w kwestii odbioru społecznego treści z ich twórcami. Zaproponowaliśmy aby prace graficzne uzupełnić o podanie strony internetowej, na której pasażer będzie mógł dowiedzieć się o założeniach i celach kampanii. Ostatecznie podjęliśmy decyzję o druku biletów, tym samym popierając akcję, która uzyskała wsparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przepraszamy wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób czują się dotknięci i urażenia przekazem graficznym, który znalazł się na biletach.”