Lubelskie: Kamień węgielny pod most na Wiśle wmurowany

infotrans
07.02.2013 10:17

Podpisaniem aktu erekcyjnego i symbolicznym wmurowaniem kamienia węgielnego, budowa mostu na Wiśle w Kamieniu została oficjalnie rozpoczęta. Uroczystość odbyła się 6 lutego. Wzięli w niej udział marszałkowie województw lubelskiego i mazowieckiego, członkowie zarządów obu województw, radni, władze lokalne, przedstawiciele firm realizujących inwestycję.
Budowa mostu na Wiśle w Kamieniu jest jedną z największych inwestycji realizowanych na terenie województwa lubelskiego. Ponad kilometrowa przeprawa przez Wisłę będzie gotowa za dwa lata.
– Most jest nam potrzebny. Otwiera nam drogę do Polski centralnej. Wpłynie to na rozwój gospodarczy województwa lubelskiego, zwiększy się dostępność komunikacyjna regionu. Mam nadzieję, że z tej drogi skorzystają zarówno inwestorzy jak i turyści – powiedział marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Hetman.
Budowa mostu jest współfinasowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Koszt inwestycji wynosi 215 113 087,36 zł, dofinansowanie ze środków europejskich to 125 990 999,50 zł. Pozostałe środki zapewni Województwo Lubelskie, Województwo Mazowieckie oraz 5 jednostek samorządu terytorialnego. – To jedna z największych i najtrudniejszych inwestycji współfinansowanych z pieniędzy w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej – przyznał Dariusz Szewczyk, zastępca prezes PARP. – Budowa mostu jest możliwa dzięki zaangażowaniu wielu osób. Podziękowania należą się poprzednim władzom województwa, lokalnym samorządom i marszałkowi województwa mazowieckiego Adamowi Struzikowi – dodał marszałek Hetman.
Most ma mieć ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości. Będą przez niego biegły dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy, dwa pasy awaryjne po 2,5 m, ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Dzięki unijnemu dofinansowaniu uda zbudować się nie tylko most, ale także przebudować drogę wojewódzką nr 747. Projekt zakłada rozbudowę drogi nr 747 na odcinku o łącznej długości 24 km oraz budowę nowych odcinków o łącznej długości 23 km, w tym budowę 3 obwodnic: Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego.