Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Lotniskowy plan na EURO 2012

infotrans
10.04.2008 09:52

Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury przekazał nam plan rozwoju sieci lotniczej na EURO 2012. Orientacyjny koszt całkowity projektu to 1 957 mln zł z listy podstawowej plus 1 055,3 mln zł z listy rezerwowej Pierwszy punkt dotyczy:
1. Rozwoju infrastruktury Państwowego Organu Zarządzania ruchem lotniczym
– orientacyjny koszt całkowity projektu –357 mln
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –304 mln
– przewidywany okres realizacji 2007 -2015
– miejsce realizacji –obiekty na terenie całego kraju
– instytucja odpowiedzialna za realizację –Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej, ważny z punktu widzenia EURO 2012 dla wszystkich portów lotniczych w zakresie zwiększenia ich przepustowości.
2. Port Lotniczy w Gdańsku
Budowa drugiego terminalu pasażerskiego w raz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
–orientacyjny koszt całkowity –149 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –74,7 mln
– przewidywany okres realizacji 2009 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –Port Lotniczy Gdańsk
3. Port Lotniczy w Gdańsku –modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie airside
–orientacyjny koszt całkowity –116 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –58 mln
– przewidywany okres realizacji 2009 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –Port Lotniczy Gdańsk
4. Port Lotniczy w Katowicach – –modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
–orientacyjny koszt całkowity –179 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –90 mln
– przewidywany okres realizacji 2009 -2014
– instytucja odpowiedzialna za realizację –GTL S.A.
5. Port Lotniczy w Katowicach –budowa nowego terminalu pasażerskiego C wraz z niezbędna infrastrukturą
– etap I:
–orientacyjny koszt całkowity –135 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –68 mln
– przewidywany okres realizacji 2010 -2012
– instytucja odpowiedzialna za realizację –GTL S.A.
6. Port Lotniczy w Krakowie –rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego
–orientacyjny koszt całkowity –184 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –92 mln
– przewidywany okres realizacji 2009 -2010
– instytucja odpowiedzialna za realizację –MPL Kraków – Balice
7. Port Lotniczy w Krakowie –rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej
–orientacyjny koszt całkowity –175 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –88 mln
– przewidywany okres realizacji 2008 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –MPL Kraków – Balice
8. Port Lotniczy Warszawa –integracja terminalu 1 z terminalem 2 wraz z modernizacja terminalu T1
–orientacyjny koszt całkowity –230 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –115 mln
– przewidywany okres realizacji 2010 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PPPL
9. Port Lotniczy Wrocław –rozbudowa i modernizacja infrastruktury portowej i lotniskowej
–orientacyjny koszt całkowity –256 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –128 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2007 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PL Wrocław S.A.
10. Port Lotniczy Poznań –Ławica: rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
–orientacyjny koszt całkowity –176 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –88 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2008 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PL Poznań –Ławica
Lista rezerwowa:
1. Port Lotniczy w Krakowie –realizacja budowy nowego terminala II wraz z infrastrukturą towarzyszącą
–orientacyjny koszt całkowity –342 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –172 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2009 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –MPL Kraków –Balice
2. Port Lotniczy Warszawa –modernizacja systemów lotniczych lotniska
– orientacyjny koszt całkowity –43 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –22 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2008 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PPPL
3. Utworzenie centrum szkolenia służb bezpieczeństwa i ratownictwa lotniskowego w Porcie Lotniczym Warszawa
–orientacyjny koszt całkowity –72 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –36 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2009 -2012
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PPPL
4. Port Lotniczy Warszawa –stworzenie systemu paliwowego Hydrant
–orientacyjny koszt całkowity –115 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –57,5 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2010 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PPPL
5. Port Lotniczy Warszawa –modernizacja nawierzchni lotniskowych i drogowych
–orientacyjny koszt całkowity –251 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –126 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2009 -2011
– instytucja odpowiedzialna za realizację –PPPL
6. Port Lotniczy Katowice –budowa budynku administracyjnego wraz z parkingami i siecią dróg
–orientacyjny koszt całkowity –41,3 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –20,5 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2008 -2009
– instytucja odpowiedzialna za realizację –GTL S.A.
7. Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice
–orientacyjny koszt całkowity –108 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –54 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2007 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –GTL S.A.
8. Port Lotniczy Wrocław –dodatkowe obiekty infrastruktury
– orientacyjny koszt całkowity –37 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –19 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2008 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –Port Lotniczy Wrocław S.A.
9. Port Lotniczy Gdańsk –modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside
–orientacyjny koszt całkowity –46 mln zł
– szacunkowa kwota dofinansowania unijnego –23 mln zł
– przewidywany okres realizacji 2011 -2013
– instytucja odpowiedzialna za realizację –Port Lotniczy Gdańsk