Łomża również szuka kontrolerów biletów

infotrans
20.12.2019 14:30

Koniec roku to czas kiedy mamywysyp przetargów na kontrolę biletów i windykację należności. W schemat tenwpisuje się również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Zakład Budżetowy wŁomży.

Miejski przewoźnik zaprosił firmy do złożenia ofert na wykonanie usługipolegającej na kontroli biletów w środkach komunikacji MPK ZB. Usługi mają byćświadczone do końca 2021 roku. Mimo, że termin składania ofert upłynął w dniu 6grudnia, do dnia dzisiejszego nie mamy informacji czy zgłosili się chętni.

Zakres zamówienia

Do zakresu zamówienia należy:

– prowadzenie kontroli biletów idokumentów przewozu osób i bagażu w środkach komunikacji zamawiającego nawszystkich liniach przez niego obsługiwanych,

– pobieranie opłat dodatkowych odpasażerów jadących bez ważnego biletu (przewożących bagaż),

– windykacja należności (wezwaniado zapłaty, kierowania spraw do sądu i do postępowania egzekucyjnego,

– kontrola przestrzeganiaprzepisów o zabieraniu ze sobą do środka komunikacji zamawiającego zwierząt irzeczy.

Wymagania MPK

Za jedną kontrolę MPK uważawejście kontrolerów do pojazdu i sprawdzenie biletów u wszystkich pasażerów wpojeździe oraz opuszczenie pojazdu. Wykonawca będzie zobowiązany dopotwierdzania przeprowadzonej kontroli odpowiednim wpisem do kart drogowych w kontrolowanychautobusach. Zamawiający na podstawie tych wpisów będzie monitorować realizacjęumowy w zakresie liczby wykonanych kontroli. Dokonywanie czynności kontrolnychprzez pracowników firmy może być wykonywane tylko wówczas, jeżeli posiadają oniważny identyfikator umieszczony w widocznym miejscu. Wybrana firma będziezobowiązana do przeprowadzenia co najmniej 600 kontroli biletowych, w tymminimum 60 kontroli w dni wolne od pracy i 120 kontroli po godzinie 17:00, wciągu każdego miesiąca na wszystkich liniach autobusowych oraz do dostarczaniaco miesiąc wykazu dokonanych i potwierdzonych w kartach drogowych kontroli.

Ponadto, wykonawca ma przyjmować interesantów w sprawie skarg i wnioskówprzynajmniej raz w tygodniu przez minimum 2 godziny. W przypadkach spornychdopuszcza się możliwość konfrontacji pasażera z osobą nakładającą opłatędodatkową. Zamawiający może udostępnić miejsce (pomieszczenie) do przyjmowaniainteresantów w swojej siedzibie na zasadach określonych w odrębnej umowie.Miejsce, dzień i godziny przyjęć muszą być zaakceptowane przez MPK. Do zadańwykonawcy należeć ma również prowadzenie dokładnej dokumentacji osób spisanychza jazdę bez ważnego biletu i rozpatrywanie pisemnych odwołań i skarg pasażerówdotyczących decyzji kontrolerów. Poza tym, firma będzie musiała przedkładaćzamawiającemu kwartalne raporty dotyczące stanu przebiegu windykacji.