Łomianki wybudują nową pętlę autobusową. Czas na projekt
infotrans
08.09.2021 14:00
Łomianki wybudują nową pętlę autobusową. Czas na projekt
Łomianki przygotowują się na realizację zadania pod nazwą: „Budowa pętli autobusowej przy zbiegu ul. Kołłątaja i opaski ul. Kolejowej”.
Wspomniane przygotowania polegają na ogłoszeniu przetargu, którego przedmiotem jest wykonanie opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla tej inwestycji. Dokumentacja powstanie w terminie maksymalnie 350 dni od podpisania umowy.
NOWA PĘTLA WEDŁUG URZĘDNIKÓW
W ramach prac projektowych mają być uwzględnione m.in.:
- wykonanie kompleksowego projektu budowy pętli autobusowej w zakresie wykonania nawierzchni jezdni, chodników, peronu, wiat przystankowych,
- wykonanie projektu przebudowy/rozbudowy drogi serwisowej ulicy Kolejowej w celu dostosowania do parametrów umożliwiających ruch autobusów na odc. od ulicy Równoległej do ulicy Sierakowskiej wraz z jednostronnym chodnikiem oraz oświetleniem drogowym na długości ok. 350m,
- wykonanie projektu przebudowy/rozbudowy ul. Kołłątaja w celu dostosowania do parametrów umożliwiających ruch autobusów wyjeżdżających z pętli autobusowej na długości ok. 40 m w kierunku drogi serwisowej ulicy Kolejowej,
- zaprojektowanie odwodnienia pasa drogowego,
- opracowanie branżowe polegające na przebudowie kolizji z układem drogowym,
- podłączenie do budynku socjalnego mediów: kanalizacji sanitarnej, wody, przyłącza energetycznego,
- jezdnia na pętli musi mieć szerokość zapewniającą przejazd autobusu obok pojazdu oczekującego na peronie,
- peron dla wysiadających dający możliwość obsługi przez dwa autobusy 12 metrowe,
- peron dla wsiadających dający możliwość podstawienia dwóch autobusów 12 metrowych,
- rozbiórkę budynku,
- uzyskanie niezbędnego uzgodnienia (jeśli będzie taka potrzeba również z właścicielami działek), w tym uzgodnień branżowych na trasie projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- oświetlenie projektowanej drogi ma być wykonane w technologii LED.
ELEMENTY DOKUMENTACJI
Zakres wymaganej przez urzędników dokumentacji obejmuje w szczególności:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- plan zagospodarowania terenu w skali 1:500,
- mapę do celów projektowych z zaznaczonymi granicami działek,
- mapę z dokonanymi podziałami działek wraz z ich powierzchnią oraz z zestawieniem właścicieli gruntów objętych projektem,
- badania geologiczne,
- projekt budowlany,
- projekt wykonawczy,
- projekt gospodarki zieleni uzgodniony przez ROŚ Urzędu Miejskiego w Łomiankach wraz z wykazem drzew przewidzianych do wycinki oraz ewentualnego planu nasadzeń zastępczych w uzgodnieniu z zamawiającym,
- przygotowanie materiałów i uzyskanie uzgodnień niezbędnych do wystąpienia o zgodę na realizację inwestycji,
- projekt stałej organizacji ruchu wraz z wymaganymi uzgodnieniami,
- przedmiar robót,
- kosztorys inwestorski,
- specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
- operat wodnoprawny wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego,
- uzyskanie pozwoleń na budowę bądź decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowej odrębnie dla pętli autobusowej oraz odrębnie dla drogi serwisowej dk7.
FORMALNOŚCI
Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do 10 września.
Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), doświadczenie osób w projektowaniu w branży drogowej od uzyskania uprawnień budowlanych (20%), termin wykonania zamówienia liczony od dnia zawarcia umowy (20%).