Łódzka komunikacja w 2019: Rośnie sprzedaż biletów

infotrans
22.01.2020 16:00

Systematycznie rośnie sprzedaż biletów i liczba pasażerów korzystających z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi – wynika z danych przedstawionych w środę przez Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT). W ubiegłym roku sprzedano ponad 27 mln biletów czasowych i przeszło milion okresowych.

-„Od 2017 roku, czyli od momentu wprowadzenia w Łodzi tzw. rewolucji komunikacyjnej odnotowujemy tendencję wzrostową w sprzedaży biletów. Zainteresowanie usługami MPK-Łódź wzrosło. W sprzedaży biletów czasowych zanotowaliśmy wzrost o milion sztuk, a w biletach okresowych zwiększyła się z 1 mln do 1 mln 100 tys. sztuk, czyli o 10 procent” – podkreślił podczas środowej konferencji prasowej radny miejski Marcin Hencz.

Biletowe preferencje

Przedstawione przez niego dane dotyczą porównania roku 2017 i 2019. W ubiegłym roku sprzedano 27,5 mln biletów czasowych i 1 mln 134 tys. biletów okresowych. Podkreślono, że łodzianie coraz chętniej korzystają z biletów długoterminowych oraz biletów kupowanych w biletomatach i aplikacjach mobilnych.

Porównując lata 2018-2019 sprzedaż migawek przez internet wzrosła o 2 proc. i stanowi obecnie 9 proc. wszystkich kupionych biletów okresowych.

Średnio według wyliczeń, dziennie transportem zbiorowym w Łodzi podróżuje ok. 750 tys. pasażerów, a rocznie ponad 300 mln.

-„Te dane mówią wprost, że w Łodzi nie można mówić o zapaści komunikacyjnej. Jest wręcz przeciwnie, coraz więcej mieszkańców pozytywnie odbiera komunikację publiczną i chce nią jeździć” – podsumował Hencz.

Transportowe inwestycje

Zdaniem Macieja Sobieraja z ZDiT wpływ na wzrost korzystających z usług MPK-Łódź miała modernizacja trasy W-Z, łączącej dwa największe łódzkie osiedla Widzew Wschód i Retkinię. W ramach tej inwestycji m.in. wydłużono linię tramwajową na osiedla Olechów i Janów.

-„W minione wakacje przeprowadziliśmy ankietę wśród pasażerów MPK-Łódź i na podstawie tych badań możemy powiedzieć, że 70 proc. z nich ocenia komunikację miejską, jako dobrą lub raczej dobrą. Mamy grupę ok. 20 proc., która ocenia ją średnio, ale ocen negatywnych jest stosunkowo niewiele” – zapewnił Sobieraj.

Dodał, że 74 proc. badanych poleciłoby innym korzystanie z transportu zbiorowego, co – jak ocenił – pokazuje, że komunikacja miejska jest odbierana w Łodzi dobrze. „To nie oznacza, że nie stoją przed nami wyzwania, takie jak nowe inwestycje, remonty, ulepszanie taboru i oferty. Nad tym w najbliższych latach miasto Łódź będzie pracować” – zadeklarował. (PAP)