Łódzka komunikacja przyjazna dla niepełnosprawnych

infotrans
24.11.2011 20:18
Po łódzkich ulicach zaczęły jeździć kolejne nowe autobusy w ilości 45 sztuk, które zostały fabrycznie wyposażone w dwa kanały informacji głosowej. Kanał wewnętrzny automatycznie informuje głosowo pasażerów o kolejnych przystankach, a na elektronicznych tablicach wewnętrznych, wyświetlane są, m. in.: nazwy przystanków dla osób głuchoniemych, oraz niska podłoga bardzo wygodna dla osób starszych, a także tych którzy mają problemy z narządem ruchu. Zewnętrzny kanał informuje głosowo o numerze linii i kierunku jazdy, który jest uruchamiany osobistym tzw. pilotem przez osobę niewidomą lub niedowidzącą. System uruchamiania zewnętrznej informacji głosowej, firmy R&G Mielec, jest wspaniałym rozwiązaniem. Jeśli z różnych przyczyn nie usłyszymy informacji o numerze linii, zawsze możemy zażądać, poprzez użycie „pilota”, ponownego wygłoszenia informacji. Jeszcze jeden taki zakup i 95% autobusów będzie w pełni przyjaznych osobom niepełnosprawnym. Pozostałe 5%, to „Ikarusy”, które muszą zostać dla pewnej części „elity”kibiców sportowych. W tym miejscu wielkie uznanie dla Władz MPK, które wychodzą z założenia „jak się dba, tak się ma”.
Łódzka komunikacja przyjazna dla niepełnosprawnych Łódzka komunikacja przyjazna dla niepełnosprawnych Łódzka komunikacja przyjazna dla niepełnosprawnych
Początek pojawienia się informacji głosowej wewnętrznej w pojazdach komunikacji miejskiej to 1995 rok, a pierwsze testy z kanałem zewnętrznym rozpoczęły się w 2003 roku. Obecnie dwa kanały informacji głosowej posiadają 104 składy tramwajowe i 316 autobusów. Jest jeszcze druga część standardu, wielkie podziękowania dla wszystkich, biorących udział w przedsięwzięciu, ponieważ na przestrzeni tych lat, mimo zmiany wielokrotnej przedstawicieli Władz: Urzędu Miasta, Zarządu Dróg i Transportu, oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, zachowano ciągłość we wdrażaniu systemu w informacji głosowej pojazdach komunikacji. Wyjątkowo optymistycznym akcentem jest również zaangażowanie kierowców i motorniczych, aby system informacji głosowej działał poprawnie. Znacząca część prowadzących już wie, że informacja głosowa nie jest irytującym gadżetem, tylko niezbędnym udogodnieniem dla pewnej części pasażerów, w znaczącym stopniu podnoszącym komfort korzystania z usług MPK-Łódź Spółka z o.o.