Łódź z oddechem dla miasta

infotrans
23.09.2015 15:48

23 września  o godzinie 13:00, tuż po zakończeniu EuropejskiegoTygodnia Zrównoważonego Transportu, w Łodzi zainaugurowano, wspólnie z KlubemMiłośników Starych Tramwajów łódzką odsłonę ogólnopolskiej kampanii?Komunikacja Miejska ? oddechem dla miasta?. Kampania, poza Łodzią, rozpoczęłasię dziś m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Płocku iinnych miastach ? członkach Izby GospodarczejKomunikacji Miejskiej. W jej trakcie przewoźnicy i organizatorzytransportu publicznego będą propagować informacje na temat zalet komunikacjimiejskiej dla komfortu naszego życia. Nie chcemy smogu, nie chcemyzakorkowanych miast. Dlatego, póki jeszcze nie jest u nas tak źle, jak chociażbyw Chinach, Londynie czy już niedaleko ? w Krakowie ? chcemy wskazywać narelacje pomiędzy naszymi zwyczajami komunikacyjnymi a sytuacją w mieście.

Dla przykładu ? na podstawie dostępnych badań:

  • w korkach Polacy spędzają około 10 ? 12 dni swojego życiarocznie,

  • koszt z jakim wiąże się taki czas spędzony w ulicznychkorkach to średnio 3.000 zł / samochód,

  • samochodem podróżuje średnio 1,2 ? 1,4 osoby, pojazdykomunikacji miejskiej są w stanie pomieścić ponad stu pasażerów ? doprzewiezienia takiej ilości osób potrzeba więc około 70 samochodów osobowych,

  • 70 samochodów osobowych przewożących 100 osób tworzy korek odługości około 250 metrów. Tyle samo osób podróżujących komunikacją miejską,jednym autobusem to metrów 18.

  • 70 samochodów spala około 500 litrów paliwa na 100kilometrów. Autobus spala na tym samym odcinku 50 litrów paliwa.

Komunikacja miejska jest oddechem dla miasta ponieważ jestjedynym realnym sposobem na rozładowanie korków umożliwiając dużej ilości osóbprzemieszczanie się po miastach a także należy do najbardziej ekologicznychśrodków transportu. To komunikacjamiejska rzeczywiście daje oddech w podróżowaniu, szczególnie po zakorkowanychmiastach z zanieczyszczonym powietrzem.

W ramach kampanii w Łodzi planowane jest realizacjaprojektów edukacyjnych dla najmłodszych w ramach ?Akademii KulturalnegoPasażera? ? zajęć skierowanych do przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych.??Planujemy również zajęcia dla starszych uczniów oraz spotkania z licealistamii studentami. Przewidujemy także serię działań skierowanych do kierowcówsamochodów, ale również akcje pokazujące tym, którzy z komunikacji miejskiejkorzystają codziennie, że ich wybór ma znaczenie dla Łodzi, naszej przestrzenimiejskiej i naszego komfortu życia teraz i za kilkadziesiąt lat? ? dodajeSebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.