Łódź: MPK szkoli kontrolerów
Kontroler biletów musi być czysto i schludnie ubrany, identyfikator ma mieć przypięty w widocznym miejscu, a do pasażerów ma się zwracać grzecznie –w MPK-Łódź rozpoczęły się szkolenia dla już kontrolujących bilety w tramwajach i autobusach, ale także dla nowych pracowników, którzy wkrótce rozpoczną pracę w Spółce.
Szkolenia mają charakter warsztatów. Jest mówa o obowiązujących przepisach oraz procedurach, omawiane są także trudne i nietypowe sytuacje, w jakich może się znaleźć kontroler biletów. Szczególna uwaga zwracana jest na obsługę pasażerów o szczególnych potrzebach, czyli osób starszych oraz dzieci. Podczas warsztatów kontrolerzy biletów dostają zbiór standardów pracy z pasażerem, czyli „wewnętrzny kodeks”postępowania, który przekazywany jest wszystkim pracownikom MPK-Łódź mającym kontakt z klientem.
Podczas szkoleń MPK kładzie duży nacisk na wizerunek i kulturę osobistą kontrolerów biletów. Zarówno w wewnętrznych instrukcjach jak i standardach zostało wyraźne wskazane, by strój kontrolujących był czysty i schludny, a identyfikator umieszczony w widocznym miejscu. Ponadto kontrolerzy mają obowiązek wyraźnie poinformować pasażerów o prowadzonej w autobusie czy tramwaju kontroli.
Podczas warsztatów podkreślane jest, że ci pracownicy mają bezpośredni kontakt z naszymi pasażerami a tym samym tworzą wizerunek MPK-Łódź.