Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Łódź: Bilety MPK pozostają bez zmian

infotrans
11.04.2008 13:21

Radni Platformy Obywatelskiej chcą zmienić zasady opłat za przejazdy łódzką komunikacją miejską. Zmiana ma obowiązywać na czas remontów ulic i dotyczyć biletów jednorazowych. Ze względu na rozkopane ulice, zmiany tras tramwajów i autobusów, znacznie wydłużył się czas przejazdu przez Łódź. W związku z tym mieszkańcy ponoszą dodatkowe koszty – muszą kasować bilet 30-minutowy, gdy bez remontów na tę samą trasę wystarczał 10-minutowy. Dlatego radni PO zdecydowali, żeby wydłużyć czas obowiązywania biletu o połowę, czyli np. z 10 minut na 15. Bez zmiany ceny.
– Myślałem, że uda się sprawę załatwić za pomocą uchwały, ale prawo wymaga jeszcze konsultacji ze związkami zawodowymi w MPK – mówi Tomasz Kacprzak, szef rady miejskiej. – Dlatego przygotowałem apel do prezydenta, by wziął to pod uwagę i rozpoczął negocjacje.
Radni nie zgodzili się wczoraj na wprowadzenie apelu do porządku obrad, ale Platforma nie rezygnuje. Zapowiada, że złoży apel u prezydenta Kropiwnickiego, a projekt wprowadzi do porządku obrad na sesji 23 kwietnia.
– Zmiany obowiązywałyby do zakończenia roku szkolnego. Później przerwa na wakacje i ponownie od września do końca października – tłumaczy ideę projektu Kacprzak.
Mieszkańcy z entuzjazmem podchodzą do tych planów Szczególnie ci, którzy jeździli do pracy poniżej 10 minut i kasowali bilet za 1,70 zł, a teraz jadą 15 minut i muszą kupić bilet za 2 złote i 40 groszy.
– Jeśli przejazd trwa dłużej z winy MPK, to dlaczego mam dopłacać? – denerwuje się Wiesława Korczewska z zakładu fryzjerskiego w centrum miasta. – Pracuję w różnych porach. Jadąc do pracy na popołudnie, za każdym razem spędzam w autobusie więcej niż 10 minut. Gdy wracam wieczorem, jadę krócej i mieszczę się w tańszej taryfie. To bez sensu, tym bardziej że na rozkładzie jest napisane, że autobus pokonuje ten odcinek w 8 minut.
Niektórzy proponują, żeby na czas remontów w ogóle zlikwidować taryfy czasowe, a przejazdy powinny kosztować tyle, ile bilet 10-minutowy.
– Nie byłoby konieczności drukowania innych wzorów biletów, miasto by nie straciło, a pasażerowie byliby zadowoleni – uważa Artur Nakielski, pracownik marketu.
Justyna Wągrowska uważa wręcz, że opłaty za przejazdy powinny zostać całkowicie zniesione. – Straty nie byłyby duże, bo nie trzeba by było utrzymywać kontrolerów – twierdzi Justyna Wągrowska.
Joanna Krawczyk sądzi, że bilety powinno się kasować tylko na tych trasach, które się nie zmieniły. A w autobusach linii, które jadą objazdami lub w 'zetkach’ nie powinno się placić wcale.
Modyfikacja biletów, czyli…
Radni PO chcą wydłużyć przedziały czasowe jednorazowych biletów komunikacji miejskiej, nie zmieniając ich cen. Zmiana miałaby obowiązywać do zakończenia remontów łódzkich ulic.
•10 min – na 15 min
•30 min – na 45 min
•60 min – 90 min
•120 min – 180 min
Bez zmian pozostaną bilety 24-godzinne.