Limanowa z kolejnym przetargiem na dworzec i wiaty

infotrans
27.02.2020 10:30

Miasto Limanowa nie rezygnuje z dworca przesiadkowego i wiat przystankowych. Mimo nieudanej próby znalezienia firm, które podejmą się tych zadań, miasto ogłosiło ponowny przetarg.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części i dotyczy:

  • budowy dworca przesiadkowego (część 1)

  • i budowy 29 fotowoltaicznych wiat przystankowych wraz z systemami informatycznymi (część 2).

Inwestycja realizowana ma być w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach większego projektu pod nazwą: „Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Etapy zamówienia

Tak jak poprzednio, całe zamówienie zostało podzielone na następujące etapy:

– etap I – wykonanie projektów budowlanych – dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień, pozwoleń i decyzji administracyjnych, umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z założeniami, w tym także obejmujące uzyskanie warunków, uzgodnień i zgód z odpowiednimi zarządcami dróg w zależności od kategorii drogi. Ten etap ma zostać zrealizowany w ciągu 4 miesięcy od dnia podpisania umowy,

– etap II – wykonanie projektów wykonawczych – dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej oraz kompletnych instalacji. Będzie to zrobione do 2 miesięcy od dnia złożenia protokołu częściowego dla etapu I,

– etap III – budowa i dostawa oraz uruchomienie dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej oraz kompletnych instalacji. W/w czynności mają być wykonane do 12 miesięcy od dnia złożenia protokołu częściowego dla etapu II,

– etap IV – dostawa i uruchomienie pozostałych kompletnych instalacji, których wykonawca nie był w stanie uruchomić na etapie III, a które z uwagi na właściwości techniczne muszą być zabudowane i uruchomione w celu zakończenia projektu inwestycyjnego pod nazwą „Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej.

Dworzec autobusowy

Nowy dworzec autobusowy ma być dwukondygnacyjny, gdzie parter stanowić ma przestrzeń otwarta, swobodna, natomiast piętro ma pełnić funkcje wydzielone. Na parterze znajdzie się hol z rozkładem jazdy wyświetlonym na monitorze, a także dyspozytornia. W holu ma znaleźć się miejsce na paczkomaty i multimedialny punkt informacji turystycznej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przeszkloną poczekalnię z widokiem na plac manewrowy. W środku będzie można skorzystać z toalet, ładowarek do telefonów, Wi-Fi, miejsca do przechowania bagażu i automatów do napojów, na jedzenie itp. Na piętrze znajdować się będą: pomieszczenie odpoczynku dla kierowców wraz z toaletą, punkt gastronomiczny z zapleczem, w połączeniu ze sprzedażą prasy i multimediów, oraz pokój zabaw dla dzieci i opiekunów z przeszkleniem umożliwiającym widok na ekran z rozkładem przyjazdów i odjazdów autobusów i plac manewrowy.

Wiaty fotowoltaiczne

W ramach inwestycji, wykonawca ma obowiązek postawić 29 wiat przystankowych o trzech różnych wymiarach (w zależności od przystanku). Wiaty te mają być wyposażone w:

– minimum 8 miejsc siedzących,

– minimum 1 port USB do ładowania telefonów komórkowych,

– adaptacyjny system oświetlenia nocnego LED – sprzężony z czujnikiem ruchu i obecności,

– autonomiczny system fotowoltaiczny gwarantujący ciągłe 24 godzinne zasilanie dla wszystkich elementów elektronicznych i elektrycznych przystanku przez okres minimum 2 dni,

– system Wi-Fi (Hot-Spot),

– kosz na śmieci.

Tablice informacji pasażerskiej

W przestrzeni dworca, jak i na przystankach pojawią się również tablice z dynamiczną informacją pasażerską. Wśród nich ma znaleźć się zewnętrzna dworcowa elektroniczna tablica informacyjna, która pozwoli na logiczny podział wyświetlanej informacji pomiędzy różne środki transportu: komunikacja miejska, komunikacja międzygminna, komunikacja kolejowa. Odjazdy każdego rodzaju transportu powinny być czytelnie prezentowane na tablicy. Tablica służyć ma wyświetlaniu chronologicznie informacji o kolejnych najwcześniej przyjeżdżających środkach transportu na dany peron.

Ponadto, pojawią się także tablice peronowe dwustronne, które służyć mają wyświetlaniu informacji o odjeździe najbliższego autobusu i planowanym odjeździe kolejnego. Tablice powinny prezentować także opis numeru stanowiska z pominięciem opisu peronu.

Oprócz tego, miasto chce, aby wykonawca zamontował tablice peronowe pięciowierszowe dwustronne, które mają być przeznaczone do wyświetlania dynamicznej informacji o odjazdach najbliższych pięciu autobusów. Tablice wyświetlać powinny informację analogicznie jak w przypadku tablicy dworcowej z pominięciem opisu peronu. Tablice powinny prezentować także opis numeru stanowiska.

Warunki przetargu

Zamawiający zaplanował otwarcie ofert na dzień 10 marca. Z kolei kryteria oceny ofert to niezmiennie: cena (60%), wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie wskazanego w SIWZ etapu realizacji zamówienia (40%).