Limanowa nie poddaje się. Kolejny przetarg

infotrans
20.04.2020 11:30

Miasto Limanowa unieważniło ostatni przetarg na budowę dworca przesiadkowego i montaż fotowoltaicznych wiat przystankowych.

Powodem takiej decyzji był brak możliwości zwiększenia kwot do cen zaproponowanych przez wykonawców. Ceny te z kolei oscylowały wokół dwukrotności szacunków zamawiającego.

Pozostaje zatem pytanie, czy nie będzie jednak konieczne zwiększenie środków na przedmiotową inwestycję. Miasto się nie poddaje i ponownie ogłosiło przetarg. Na pierwszy rzut oka w SIWZ widoczne są dłuższe terminy realizacji przedsięwzięcia. Tak jak poprzednio zamówienie zostało podzielone na dwie części.

Przypomnijmy, że inwestycja realizowana ma być w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach większego projektu pod nazwą: „Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej” dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Etapy wykonania zamówienia

Niezmiennie zadanie zostało podzielone na cztery etapy:

– etap I – wykonanie projektów budowlanych – dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień, pozwoleń i decyzji administracyjnych, umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z założeniami, w tym także obejmujące uzyskanie warunków, uzgodnień i zgód z odpowiednimi zarządcami dróg w zależności od kategorii drogi. Ten etap ma zostać zrealizowany do dnia 30 listopada,

– etap II – wykonanie projektów wykonawczych – dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej oraz kompletnych instalacji. Ma być to zrealizowane do dnia 31 stycznia 2021 roku,

– etap III – budowa i dostawa oraz uruchomienie dworca autobusowego, wiat przystankowych, niezbędnej infrastruktury podziemnej oraz kompletnych instalacji. W/w czynności mają być wykonane do 31 października 2021 roku,

– etap IV – dostawa i uruchomienie pozostałych kompletnych instalacji, których wykonawca nie był w stanie uruchomić na etapie III, a które z uwagi na właściwości techniczne muszą być zabudowane i uruchomione w celu zakończenia projektu inwestycyjnego pod nazwą „Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej. Ten etap ma zakończyć się najpóźniej w dniu 20 listopada 2021 roku.

Dworzec autobusowy

Nowy dworzec autobusowy ma być dwukondygnacyjny, gdzie parter stanowić ma przestrzeń otwarta, swobodna, natomiast piętro ma pełnić funkcje wydzielone. Na parterze znajdzie się hol z rozkładem jazdy wyświetlonym na monitorze, a także dyspozytornia. W holu ma znaleźć się miejsce na paczkomaty i multimedialny punkt informacji turystycznej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przeszkloną poczekalnię z widokiem na plac manewrowy. W środku będzie można skorzystać z toalet, ładowarek do telefonów, Wi-Fi, miejsca do przechowania bagażu i automatów do napojów, na jedzenie itp. Na piętrze znajdować się będą: pomieszczenie odpoczynku dla kierowców wraz z toaletą, punkt gastronomiczny z zapleczem, w połączeniu ze sprzedażą prasy i multimediów, oraz pokój zabaw dla dzieci i opiekunów z przeszkleniem umożliwiającym widok na ekran z rozkładem przyjazdów i odjazdów autobusów i plac manewrowy.

Wiaty fotowoltaiczne

W ramach inwestycji, wykonawca ma obowiązek postawić 29 wiat przystankowych o trzech różnych wymiarach (w zależności od przystanku). Wiaty te mają być wyposażone w:

– minimum 8 miejsc siedzących,

– minimum 1 port USB do ładowania telefonów komórkowych,

– adaptacyjny system oświetlenia nocnego LED – sprzężony z czujnikiem ruchu i obecności,

– autonomiczny system fotowoltaiczny gwarantujący ciągłe 24 godzinne zasilanie dla wszystkich elementów elektronicznych i elektrycznych przystanku przez okres minimum 2 dni,

– system Wi-Fi (Hot-Spot),

– kosz na śmieci.

Tablice informacji pasażerskiej

W przestrzeni dworca, jak i na przystankach pojawią się również tablice z dynamiczną informacją pasażerską. Wśród nich ma znaleźć się zewnętrzna dworcowa elektroniczna tablica informacyjna, która pozwoli na logiczny podział wyświetlanej informacji pomiędzy różne środki transportu: komunikacja miejska, komunikacja międzygminna, komunikacja kolejowa. Odjazdy każdego rodzaju transportu powinny być czytelnie prezentowane na tablicy. Tablica służyć ma wyświetlaniu chronologicznie informacji o kolejnych najwcześniej przyjeżdżających środkach transportu na dany peron.

Ponadto, pojawią się także tablice peronowe dwustronne, które służyć mają wyświetlaniu informacji o odjeździe najbliższego autobusu i planowanym odjeździe kolejnego. Tablice powinny prezentować także opis numeru stanowiska z pominięciem opisu peronu.

Oprócz tego, miasto chce, aby wykonawca zamontował tablice peronowe pięciowierszowe dwustronne, które mają być przeznaczone do wyświetlania dynamicznej informacji o odjazdach najbliższych pięciu autobusów. Tablice wyświetlać powinny informację analogicznie jak w przypadku tablicy dworcowej z pominięciem opisu peronu. Tablice powinny prezentować także opis numeru stanowiska.

Warunki przetargu

Zamawiający zaplanował otwarcie ofert na dzień 11 maja.

Z kolei kryteria oceny ofert to niezmiennie: cena (60%), wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie wskazanego w SIWZ etapu realizacji zamówienia (40%).