Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kwidzyń: Nowy most przyśpieszy komunikację

infotrans
01.08.2013 15:21

Władze Kwidzyna i regionu od ponad 20 lat starały się o budowę przeprawy. Najbliższe tego typu obiekty – pozwalające przedostać się na drugą stronę Wisły – w tym rejonie znajdowały się w Knybawie i w Grudziądzu. Dotąd był to najdłuższy odcinek rzeki pozbawiony przeprawy. Sześcioprzęsłowy most przez Wisłę o długości 808 m i szerokości ponad 16 m budowany był od jesieni 2010 roku. Pierwotnie prace planowano zakończyć w 2012 r. Budowę opóźniła jednak pogoda, a konkretnie niskie temperatury, jakie utrzymywały się dłuższy czas zimą 2010 i 2011 roku. Głównym wykonawcą prac była firma Budimex SA. Oprócz budowy samej przeprawy inwestycja obejmowała też remont, a miejscami przebudowę 12-km odcinka drogi krajowej nr 90, w ciągu której znajduje się most.
Premier Donald Tusk, który wraz z ministrem transportu uczestniczył w otwarciu mostu w Kwidzynie, mówił, że połączy on Powiśle ze światem. –„Bardzo się cieszę, że po tylu latach marzeń i oczekiwań możemy stanąć na moście na Wiśle. To jest moment bardzo ważny dla tych wszystkich, którzy pamiętają, jak długo myśleliśmy o tym, aby Kwidzyn, Powiśle, Pomezanię połączyć z Kociewiem – aby łatwiej móc dojechać do Trójmiasta – ale tak naprawdę by połączyć ze światem’ – powiedział premier na briefingu prasowym. Chwalił, że jest to najdłuższa tego typu konstrukcja w Europie, a zarazem jeden z 11 mostów na Wiśle, nad którymi trwają prace. Z kolei minister transportu Sławomir Nowak poinformował, że wartość inwestycji w Kwidzynie to 366 mln zł. 'Przy samym procesie inwestycyjnym umiejętnie połączono dbałość o architekturę, bo ten obiekt jest po prostu bardzo ładny, i dbałość o środowisko naturalne (…)’ – ocenił. Nowak podkreślił, że ta inwestycja jest o tyle ważna, że 'dzisiaj na naszych oczach łączą się dwie krainy pomorskie – (…) Powiśle, Pomezania, łączy się z Kociewiem i dalej z Kaszubami, i łączy się Kwidzyn z niedaleko biegnącą autostradą A1, czyli z resztą świata’ – powiedział.