Kurierzy X-press Couriers w elektrycznych samochodach

infotrans
13.01.2012 15:14

Na mocy porozumienia zawartego przed 12 stycznia przez spółkę kurierską X-press Couriers, Mercedes-Benz Polska i autoryzowanego dealera Auto Idea Sp. z o.o. do floty samochodów X-press Couriers dołączył nowy pojazd elektryczny – smart fortwo electric drive. Przez najbliższe miesiące na ulicach Warszawy testowane będą jego właściwości użytkowe oraz koszty eksploatacji. Pojazd zaangażowany zostanie do obsługi przesyłek miejskich, by stołeczni klienci X-press Couriers mieli okazję przyjrzeć się nowemu produktowi Daimlera. Samochód smart fortwo electric drive to innowacyjny, osobowy pojazd elektryczny wyróżniający się atrakcyjnymi parametrami użytkowymi, z których dla firmy kurierskiej najważniejsze to:

prędkość maksymalna: 120 km/h,

zasięg po jednym ładowaniu akumulatorów: 140 km,

bardzo krótki czas ładowania akumulatorów,

akumulatory zintegrowane z płytą podwoziową pojazdu – nieograniczające jego powierzchni użytkowej.

-’Z uwagą obserwujemy zmiany na ryku. Nie mamy wątpliwości, że przyszłość usług transportowych i kurierskich, szczególnie w warunkach miejskich, należy do pojazdów elektrycznych. Dlatego postanowiliśmy już teraz rozpocząć projekt elektryfikacji naszej floty. Ma on charakter długoterminowy i wiąże się ze znaczącymi nakładami kapitałowymi. Szukamy marki, która zapewni nam dostęp do najnowszych technologii i najlepszych parametrów użytkowych. Stąd współpraca z Mercedes-Benz’ – powiedział Adam Tomczak, prezes X-press Couriers.

-’To dla nas bardzo ważne, że mamy możliwość zaprezentowania nowego pojazdu nie tylko jako ekologicznego i ekonomicznego środka transportu dla użytkowników indywidualnych, lecz także funkcjonalnego pojazdu dla firmowych flot. Cieszymy się, że X-press Couriers razem z nami chce tworzyć rewolucję na drogach. Bo jak inaczej nazwać wprowadzenie do floty w 100-procentach elektrycznego samochodu o zerowej emisji CO2, który ma zasięg 140 km. W dodatku ten dystans pokonuje za cenę jedynie 10 zł’ – Paweł Miszkowski, Mercedes-Benz Cars Sales &Marketing Director.

Informacje na temat przebiegu testów elektrycznego smarta będą publikowane na stronie http://www.x-press.com.pl .