Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto postawi gorzowski SDIP i monitoring?

infotrans
12.03.2020 16:00

Gorzów Wielkopolski ruszył z przetargiem na SDIP i monitoring miejski

Gorzowski magistrat ogłosił przetarg nieograniczonydotyczący trzech zadań:

  • budowy systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP),

  • wdrożenia SDIP i systemu monitoringu miejskiego oraz przeprowadzeniaszkoleń personelu zamawiającego z obsługi i administracji z SDIP i systemumonitoringu miejskiego,

  • świadczenia usługi hostingowej w architekturze publicznejchmury obliczeniowej na potrzeby wdrożenia SDIP oraz zapewnienia funkcjonowaniai obsługi SDIP.

Całe zamówienie ma być zrealizowane w terminie do 70miesięcy od dnia podpisania umowy.

Cele SDIP

Głównym celem realizacji SDIP jest podniesienie poziomuświadczenia usług transportowych poprzez zapewnienie pasażerom powszechnegodostępu do wiarygodnej informacji pasażerskiej o bieżących i rzeczywistychodjazdach pojazdów komunikacji miejskiej z poszczególnych przystanków wmieście. Wdrożenie systemu informacji pasażerskiej w swej funkcji ma przyczynićsię do poprawy jakości świadczonych usług w ramach transportu publicznegopoprzez zwiększenie kanałów udostępniania informacji w zakresie rozkładów jazdy(nowoczesne tablice informacyjne) oraz zakresu przekazywanych informacji.

Rozszerzy to możliwości planowania podróży przez pasażerów (możliwośćwyszukiwania dogodnych połączeń, uwzględniających również przesiadki) orazpoprawi komfort podróżnych poprzez przekazywanie bieżące informacji omożliwości ewentualnych opóźnień i czasu opóźnień (możliwości wyboru przezpodróżnego innego dogodnego połączenia w ramach innej linii komunikacyjnej).

Zadania do wykonania SDIP

W ramach zadania nr 1, wykonawca wdroży kompleksowy system,w którego skład w szczególności wchodzą:

– uruchomione w architekturze publicznej chmuryobliczeniowej oprogramowania systemu dynamicznej informacji pasażerskiej,

– wyposażenie pojazdów komunikacji miejskiej (tramwajów iautobusów) w nowe dedykowane urządzenia lokalizujące (lokalizatory – 21 sztuk iautokomputery – 25 sztuk),

– zainstalowanie na wskazanych przystankach tablicinformacji pasażerskiej – 34 sztuki,

– wykonanie instalacji zasilającej pomiędzy szafąkablowo-licznikową i tablicą informacyjną lub szafą dystrybucyjną,

– zakup i montaż szaf dystrybucyjnych,

– wyposażenie stanowisk dyspozytorów w budynku MiejskiegoZakładu Komunikacji Miejskiej w komputery z monitorami oraz monitor,

– wyposażenie stanowiska dyspozytora w budynku Urzędu Miastaw komputer z monitorem oraz monitor,

– uruchomienie aplikacji wspomagających tj. portalu www dlapasażera, aplikacji mobilnych, oprogramowania dyspozytorskiego, serwisowego,oprogramowania wspierającego eksploatację systemu.

Monitoring miejski

Projektowany system monitoringu miejskiego zakładalokalizację centrum serwerowego systemu monitoringu wizyjnego – CSS w budynkuUrzędu Miasta Gorzowa Wlkp. przy ul. Sikorskiego 3-4, lokalizację CentrumMonitoringu Wizyjnego – CMW w budynku Komendy Miejskiej Policji przy ul.Kardynała Wyszyńskiego 122 oraz lokalizację trzech stanowisk wyniesionychmonitoringu wizyjnego w budynkach: Komendy Wojewódzkiej Policji przy ul.Kwiatowej – SWMW, stanowisko wyniesione monitoringu wizyjnego – stanowiskaadministratora systemu Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. przy ul. Sikorskiego 3-4,stanowisko wyniesionego monitoringu wizyjnego w budynku Urzędu Miasta GorzowaWlkp. przy ul. Łokietka 22. System monitoringu miejskiego zaprojektowany zostałjako system o topologii gwiaździstej o stopniowej agregacji strumieni iurządzeń systemowych: kamery, tablice SDIP, przełączniki sieciowe, zasilaczeUPS, itp.

Warunki przetargu

Oferty od wykonawców zostaną otwarte w dniu 8 kwietnia.

Dokryteriów oceny ofert zamawiający zaliczył: cenę (60%), skrócenie terminurealizacji zadania 1 (20%), skrócenie terminu realizacji zadania 2 (20%).