Krakowscy kontrolerzy pomagali turystom w czasie wakacji
Kontrolerzy ZW Renomaz inicjatywy ZIKiT Kraków w tym roku podjęli zorganizowane działania, mająceułatwić turystom korzystanie z miejskiej infrastruktury komunikacyjnej.
Od początku wakacji umundurowani pracownicy ZW Renomapełnili systematyczne dyżury w punktach miasta i aglomeracji, o szczególnymnasileniu ruchu turystycznego. Można ich było spotkać na lotnisku w Balicach, wokolicach Kopalni Soli w Wieliczce, w pobliżu Dworca Głównego, w obrębieStarego Miasta czy na Placu Bohaterów Getta. Widoczni z daleka dziękicharakterystycznemu umundurowaniu, stawali się w naturalny sposób adresatamipytań turystów, dotyczących zarówno komunikacji miejskiej jak i Krakowa wogóle. Informowali o konieczności zakupu i skasowania właściwego dla danejlokalizacji biletu, trybie i miejscu składania ewentualnych reklamacji iodwołań od nałożonej opłaty i innych aspektach komunikacyjnej rzeczywistościaglomeracji krakowskiej.
Po z raz pierwszy zastosowano metodę rozdawania „wizytówek”w języku angielskim, przygotowanych przez Zespół Prasowy ZIKiT, zawierającychlogo ZIKiT, dane adresowe ZW Renoma, jako podmiotu odpowiedzialnego za kontrolębiletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie, oraz najistotniejsze dla turystówinformacje o konieczności zakupu i kasowania właściwych w danej strefie biletóworaz procedurze reklamacyjnej.
Na podstawie wstępnych informacji ZW Renoma możnastwierdzić, że podjęte działania przyniosły zamierzony efekt. W lipcu i sierpniuodnotowano łącznie jedynie 6 przypadków odwołań turystów od nałożonej opłatydodatkowej, w tym 5 złożonych przez obcokrajowców. W jednym przypadku dokonanopełnego zwrotu opłaty, w trzech przypadkach zwrotu za potrąceniem opłatymanipulacyjnej, w jednym przypadku – rozłożenia na raty (turysta Polak).Jedynie w jednym przypadku nałożona opłata dodatkowa została utrzymana w mocy.Odnotowano tylko dwa przypadki skarg dotyczących kontroli turystów, zgłoszonychprzez pasażerów – postronnych obserwatorów zdarzenia. W obu przypadkach poprzeprowadzeniu szczegółowych ustaleń nałożone opłaty zostały zwrócone.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W naszym odczuciu potwierdza to zasadność podejmowaniatakich działań i służy utrwalaniu wizerunku Krakowa jako miasta otwartego iprzyjaznego wszystkim, którzy go odwiedzają. Mamy nadzieję, że zarówno ta jak iinne podejmowane w przyszłości inicjatywy na trwale wpiszą się w turystycznypejzaż Krakowa.
„