Kraków z 30 parkingami P&R. Przełomowa decyzja!
Blisko 30 parkingów P&R dla ok. 4300 pojazdów. To w skrócienajnowsze plany Krakowa w zakresie tzw. parkingów przesiadkowych. Zgodnie z przyjętymizasadami, powstaną one przy pętlach tramwajowych i przystankach Szybkiej KoleiAglomeracyjnej. Władze Krakowa zapowiadają tez zmiany w funkcjonowaniu StrefyPłatnego Parkowania.
– Wkrótce przedstawimy radnym konkretny plan rozwoju systemuparkingów P&R w Krakowie do 2030 roku. Wynika on z zapisów PolitykiTransportowej dla Miasta Krakowa przyjętej przez RMK w czerwcu tego roku ?zapowiedział Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa.
Zgodnie z przyjętymi zasadami tego typu parkingi traktowanesą jako projekty strategiczne.
? Podobnie jak to ma miejsce już obecnie,parkingi P&R będą lokalizowane w sąsiedztwie III i IV obwodnicy, w powiązaniu zprzystankami i pętlami tramwajowymi oraz stacjami Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej? poinformował wiceprezydent Krakowa.
Przypomnijmy, że obecnie w Krakowie działają dwa parkingiprzesiadkowe: „Czerwone Maki” i „Giełda Balicka”. Do połowy przyszłego rokupowstaną dwa kolejne ? „Kurdwanów” i „Nowy Bieżanów”. Jest też szansa na trzecitaki parking w 2017 roku ? Mały Płaszów. Te zadania są realizowane przezMiejską Infrastrukturę w ramach unijnego programu Zintegrowanych InwestycjiTerytorialnych. ? Chcielibyśmy, aby do 2020 roku w Krakowie działało łącznie 18parkingów przesiadkowych, przy liniach kolejowych bądź tramwajowych. Wśródlokalizacji warto wymienić choćby Górkę Narodową, Pachońskiego, Krowodrzę Górkęi Azory, ale też Bronowice, Prądnik Czerwony, Opatkowice czy Swoszowice ?powiedział Tadeusz Trzmiel.
W kolejnych latach, w perspektywie do 2030 roku, miałobypowstać kolejnych 10 parkingów P&R. Łącznie, zgodnie z planem, który zostaniezaprezentowany radnym, na terenie Krakowa ma działać blisko 30 parkingówprzesiadkowych oferujących miejsce dla około 4300 pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak zapowiadają przedstawiciele miasta, w przyszłym rokuzapadnie decyzja co do przyszłości strefy płatnego parkowania.
? W 2017 rokuchcemy dokonać analizy pod kątem ewentualnych zmian w zakresie organizacyjnym,jak i korekty samych granic strefy ? poinformował zastępca prezydenta Krakowa.
Wśród potencjalnych obszarów, gdzie mogłaby zostać wprowadzone strefa płatnegoparkowania wymieniane jest os. Podwawelskie, Zabłocie i część Bronowic, a więcte miejsca, gdzie mieszkańcy sygnalizują największe problemy z parkowaniem.
?Tego typu zmianom będzie towarzyszyć zwiększenie oferty przewozowej najpierwautobusów, a potem tramwajów tak, aby zachęcić tych, którzy podróżująsamochodem do korzystania z komunikacji zbiorowej ? zaznaczył Tadeusz Trzmiel
„