Kraków: Nie było fałszywych kontroli biletów
Jak informuje krakowski magistrat, w ostatnim czasie wmediach pojawiły się informacje o fałszywych kontrolerach biletów w pojazdachkomunikacji miejskiej, m.in. w autobusie linii 139.
Po kontroli materiałów wideo przestrzeni pasażerskiej zwytypowanych pojazdów w pierwszej jak i w drugiej kolejności Zarząd TransportuPublicznego w Krakowie nie potwierdza żadnego tego typu przypadku.
-„Warto zaznaczyć, że sytuacja polegająca na zbieganiu siękontroli w danym pojeździe jest jak najbardziej prawdopodobna. Zespołykontrolerów nie pracują według ściśle określonego planu, jest on czynnikiemdostosowującym się do warunków pracy, a te zmieniają się w zależności odnapełnienia pojazdów, liczbą dokonanych ujawnień oraz zachowań pasażerówtłumaczy miasto i dodaje:
-„Zważywszy na fakt, że tylko 50 proc. ogólnej liczykontrolerów przeprowadza czynności kontrolne w jednolitym stroju służbowym,zatwierdzonym przez ZTP, uprawnienie do dokonywania kontroli w przypadkupozostałych kontrolerów zidentyfikować można na podstawie identyfikatora.”
Czas Renomy
W myśl krakowskiej umowy wykonawca usługi, czyli ZakładyWielobranżowe Renoma Sp. z o.o. ma wykonać nie mniej niż 27 tys. kontrolimiesięcznie w miesiącach od września do czerwca i 18,9 tys. w miesiącachwakacyjnych. Zazwyczaj poziom wykonanych kontroli jest wyższy o około 18 proc.,co daje w miesiącach od września do czerwca do 31.800 kontroli. Grupakontrolująca (2-osobowa, 3-osobowa) w ciągu 8 godzin pracy dziennie wykonuje do50 kontroli.
Kontroler przystępujący do kontroli dokumentów przewozu i wtrakcie jej musi mieć identyfikator umieszczony w dobrze widocznym dla pasażeramiejscu.
Krakowski identyfikator służbowy kontrolera zawiera:
-
nazwę „Komunikacja Miejska w Krakowie – Zarząd TransportuPublicznego w Krakowie”;
-
zdjęcie kontrolera;
-
numer identyfikacyjny kontrolera;
-
okres ważności identyfikatora;
-
zakres upoważnienia;
-
pieczęć i podpis wystawcy;
-
hologram.