Kopenhaga: darmowa Karta Miejska dla pasażerów SAS
Wszystkie osoby, które przylecą w kwietniu i maju 2009 r. do Kopenhagi rejsami obsługiwanymi przez Skandynawskie Linie Lotnicze SAS, otrzymają bezpłatną Kartę Kopenhaską, która obejmuje również bezpłatne korzystanie z komunikacji miejskiej w stolicy Danii.
Promocja obejmuje wszystkich pasażerów SAS, którzy przylecą do stolicy Danii z biletem powrotnym z Warszawy, Gdańska i Poznania. Oferta nie obejmuje pasażerów przybywających do Kopenhagi z portów lotniczych w Skandynawii. Karta Kopenhaska daje prawo do bezpłatnego 24-godzinnego wstępu do 62 muzeów i atrakcji turystycznych na obszarze aglomeracji kopenhaskiej, w tym do muzeów Hansa Christiana Andersena i Karen Blixen. Ponadto po raz pierwszy posiadacze karty uzyskają prawo do darmowego wstępu do pięknie położonego w sercu Kopenhagi parku rozrywki Tivoli. –„Karta Kopenhaska to świetna inicjatywa, która doskonale wpisuje się w nasze nieustanne wysiłki na rzecz stworzenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie podróży. Mamy nadzieję, że bezpłatny wstęp do najbardziej atrakcyjnych dla turystów miejsc w Kopenhadze pozwoli naszym pasażerom lepiej poznać to fascynujące miasto i lepiej zrozumieć skandynawskie dziedzictwo i kulturę, z którymi spotykają się na lotniskach i na pokładzie naszych samolotów”–mówi Wanda Brociek, dyrektor sprzedaży i marketingu SAS w Polsce.
Posiadacze karty będą mieli także nawet 20-procentowe zniżki w wielu restauracjach i punktach wynajmu samochodów. Jeżeli chodzi o szybki transport z lotniska w Kopenhadze do centrum miasta, to posiadacze karty mogą korzystać za darmo z metra. Po dojechaniu do centrum, będą oni mogli bezpłatnie korzystać z wszystkich autobusów i pociągów podmiejskich na obszarze aglomeracji kopenhaskiej przez 24 godziny na dobę. –„Inicjatywa ta jest czymś bardzo interesującym dla pasażerów linii SAS, a ponadto przyczyni się ona do rozpowszechnienia informacji na temat Karty Kopenhaskiej i licznych możliwości, jakie oferuje stolica Danii. Mamy nadzieję, że pasażerowie SAS skorzystają z tej oferty”–mówi Marianne Skafte, dyrektor sprzedaży i marketingu w kopenhaskiej organizacji turystycznej Wonderful Copenhagen. Pasażerowie linii SAS mogą odebrać darmową Kartę Kopenhaską w Centrum Obsługi w Terminalu 3 na lotnisku w Kopenhadze. Warta 225 DKK (31 EUR) karta daje jednej osobie dorosłej i dwójce towarzyszących jej dzieci prawo do darmowego wstępu i zniżek w wielu atrakcjach turystycznych miasta. Do karty dodawany jest przewodnik w języku angielskim, niemieckim lub duńskim zawierający szczegółowe informacje o muzeach i innych atrakcjach turystycznych oraz mapa Kopenhagi.
Odprawa na telefon
Przy okazji informujemy, że od 15 kwietnia br. klienci SAS Scandinavian Airlines mogą podróżować używając do odprawy i innych formalności na lotnisku wyłącznie swoich telefonów komórkowych. Rozwiązanie to wpisuje się w politykę linii SAS, której celem jest zaoferowanie pasażerom możliwie jak najbardziej płynnego i sprawnego przebiegu podróży. W okresie próbnym (od 15 kwietnia do 1 lipca) pasażerowie będą mogli korzystać z ułatwień w podróży ze Scandinavian Airlines na trasach pomiędzy następującymi portami lotniczymi: Kopenhagą, Goeteborgiem, Helsinkami, lotniskiem Heathrow w Londynie, Oslo, Stavanger oraz Sztokholmem. –„W chwili obecnej około 10% pasażerów SAS dokonuje odprawy za pomocą SMS-a, jednak naszym celem na rok 2011 jest sytuacja, w której 80% naszych pasażerów będzie robić to poza lotniskiem, czyli przez internet lub telefon komórkowy –mówi Lars Sandahl Sørensen, pierwszy wiceprezes ds. komercyjnych w SAS. –Jest dla nas bardzo ważne, aby nasi klienci podróżowali z nami w możliwie najbardziej płynny i najprostszy sposób. Dlatego też z niecierpliwością oczekujemy na drugą połowę roku, kiedy po dokonaniu oceny okresu próbnego, usługa ta zostanie w pełni wdrożona’. Będą z niej mogli korzystać wszyscy pasażerowie posiadający dostęp do mobilnego internetu (WAP). Po odprawie za pomocą SMS-a lub SAS Mobile Portal (www.sas.mobi), wystarczy jedno kliknięcie potwierdzające szczegóły lotu, a na wyświetlaczu telefonu pojawi się Mobilna Karta Pokładowa z kodem kreskowym 2D. Mobilna Karta Pokładowa zawiera numer lotu, numer miejsca w samolocie oraz godzinę odlotu i przylotu. Kod kreskowy 2D może być wykorzystywany przy rejestracji bagażu w samoobsługowych stoiskach SAS oraz przy kontroli bezpieczeństwa, przyspieszonej kontroli bezpieczeństwa Fast Track a także przy korzystaniu z komfortowych poczekalni SAS na lotniskach. Partnerem SAS, który pomaga mu testować karty pokładowe z kodem paskowym (mBCBPs), jest brytyjska firma Mobiqa. Mobiqa jest preferowanym partnerem strategicznym IATA w zakresie rozwiązań dotyczących mobilnych kart pokładowych oraz dostawcą usług dla wielu innych członków Star Alliance.